در هشت ماهه گذشته صورت گرفت، تراز بازرگانی مثبت با ۹۱ کشور دنیا

 در هشت ماهه گذشته صورت گرفت، تراز بازرگانی مثبت با 91 کشور دنیا

در هشت ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری؛ تراز بازرگانی کشورمان با ۹۱ کشور مثبت و با ۸۹ کشور دیگر منفی بوده است.
به گزارش از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)؛ در این مدت تراز بازرگانی خارجی کشور بدون احتساب نفت، گاز و خدمات افزون بر سه هزار و ۵۰۷ میلیون دلار بوده است.
همچنین در مدت یاد شده متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی افزون بر یک هزار و ۴۹۳ دلار بوده و تغییرات آن نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ حدود ۱۱ درصد بوده است.
بر پایه این گزارش؛ در هشت ماهه گذشته امسال متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی افزون بر ۳۸۴ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشته است.
در دوره زمانی مورد بررسی متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی افزون بر یک هزار و ۴۹۳ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد.
همچنین طی هشت ماهه گذشته امسال پنج قلم عمده صادرات کشورمان شامل سنگ آهن هماتیت دانه بندی شده به ارزش ۹۰۹ میلیون دلار، متانول (الکل متیلیک) ۳۲۸ میلیون دلار، قیر نفت ۷۱۹ میلیون دلار، اوره ۷۱۸ میلیون دلار و سایر سیمان پورتلند به ارزش ۶۴۵ میلیون دلار بوده است.
در این مدت یاد شده؛ پنج قلم عمده محصولات وارداتی به کشور شامل برنج به ارزش یک هزار و ۶۱۰ میلیون دلار، کنجاله به ارزش یک هزار و ۵۰۷ میلیون دلار، دانه گندم سخت به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار، دانه ذرت دامی به ارزش ۷۴۵ میلیون دلار و وسایل نقلیه به ارزش ۶۳۴ میلیون دلار بوده است.

درباره نویسنده

7500مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین