درگیری‌های شدید در حلب/ کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به معارضان/ بازسازی فرودگاه «شعیرات»

درگیری‌های شدید در حلب/ کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به معارضان/ بازسازی فرودگاه «شعیرات»

مرحله دوم عملیات روسیه در ریف لاذقیه، شدیدترین درگیری‌ها در جنوب غرب حلب، اظهارات «اردوغان» مبنی بر اینکه برخلاف ایران تا پایان مقابل «بشار اسد» می‌ایستیم، اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ۱۰۰ میلیون دلار دیگر به معارضان سوری کمک می‌کنیم و بازسازی فرودگاه مهم «شعیرات» در حمص اهم اخبار سوریه در روز گذشته است.

خبرگزاری فارس: درگیری‌های شدید در حلب/ کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به معارضان/ بازسازی فرودگاه «شعیرات»

بازسازی فرودگاه مهم «شعیرات» در حمص، مرحله دوم عملیات روسیه در ریف لاذقیه، عقب‌نشینی مجدد ارتش سوریه از مرکز «خان طومان» حلب، شدیدترین درگیری‌ها در جنوب غرب حلب؛ حمله تروریست‌ها از ۳ محور، اظهارات «اردوغان» مبنی بر اینکه برخلاف ایران، تا پایان مقابل «بشار اسد» می‌ایستیم، اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ۱۰۰ میلیون دلار دیگر به معارضان سوری کمک می‌کنیم، اظهارات نماینده پارلمان سوریه مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات در سوریه منوط به نابودی تروریسم است، اعلام اشپیگل درباره اینکه مردم سوریه باید آزادانه درباره آینده خود تصمیم بگیرند، اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه تا «اسد» از قدرت کنار نرود، بحران سوریه حل نمی‌شود، نظرسنجی فیگارو درباره اینکه اغلب فرانسویان با کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در سوریه مخالفند، گزارش نیویورک تایمز درباره مجادله طرفهای ایرانی و سعودی در وین، اظهارات رئیس شورای روابط خارجی آمریکا مبنی بر اینکه اعزام نیروهای آمریکا، سوریه را به ۶ قسمت تقسیم خواهد کرد،اظهارات کری مبنی بر اینکه نیروهای ویژه ارتش آمریکا قرار نیست بشار اسد را هدف قرار دهند، اظهارات بان کی مون درباره اینکه سرنوشت مذاکرات سیاسی برای بحران سوریه نباید در گرو آینده اسد باشد، گزارشی درباره قاطعیت روسیه در مبارزه با داعش و ناتوانی دولت اوباما در پیگیری اهداف خود در منطقه و احتمال اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته را تشکیل می‌دهد.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

فرودگاه مهم «شعیرات» در حمص سوریه بازسازی می‌شود

دولت سوریه فرودگاه مهمی در استان حمص را برای بازسازی آن تخلیه می‌کند؛ فرودگاهی که از سال ۲۰۱۲ نقطه آغاز عملیات هوایی علیه تروریست‌ها شد.

مرحله دوم عملیات روسیه در ریف لاذقیه/ بمباران اتاق‌‌های عملیات جبهه النصره در غارها و دره‌ها

ارتش سوریه در حال تدارک نقشه‌ دقیق برای آغاز مرحله دوم عملیات ریف لاذقیه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه با هدف سقوط مناطق مرزی سوریه با ترکیه و آزادسازی جسرالشغور به عنوان بزرگ‌ترین شهر ریف ادلب است.

عقب‌نشینی مجدد ارتش سوریه از مرکز «خان طومان» حلب؛ درگیری‌‌ها ادامه دارد

نیروهای ارتش سوریه با عقب‌نشینی از بخش‌های مرکزی و غربی شهرک راهبردی «خان طومان» در جنوب غرب حلب موفق شدند دو روستا را از تروریست‌ها پس بگیرند.

بیش از ۳۰۰ لبنانی هم‌اکنون عضو داعش و النصره هستند

منابع لبنانی می‌گویند شمار شهروندان این کشور که به گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته‌اند، بیش از ۳۰۰ نفر است.

شدیدترین درگیری‌ها در جنوب غرب حلب؛ حمله تروریست‌ها از ۳ محور+نقشه

ارتش سوریه به همراه نیروهای قدس فلسطین پس از اینکه حملات تروریست‌ها از محورهای شرق، جنوب و جنوب غرب استان حلب را دفع کرد، موفق شد ۵۰ تروریست را از پای درآورد.

تحولات سیاسی

«اردوغان»: برخلاف ایران، تا پایان مقابل «بشار اسد» می ایستیم

رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور گفت: بر خلاف ایران که می‌گوید تا پایان کنار سوریه می‌ماند، ما نیز تا پایان مقابل آن می‌مانیم.

همکاری با کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدات ایران را افزایش می‌دهیم/۱۰۰ میلیون دلار دیگر به معارضان سوری کمک می‌کنیم

معاون وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که آمریکا کاملاً بر اقدامات ایران متمرکز است و مدعی شد که بحران آوارگان سوری، نتیجه انتقام دولت سوریه از مردمش است.

برگزاری انتخابات در سوریه منوط به نابودی تروریسم است

نماینده پارلمان سوریه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاستی یا پارلمانی در کشورش را در سایه حضور تروریسم غیرممکن خواند و گفت: ملت سوریه هیچ طرح خارجی را که نقض حاکمیت ملی کشورشان باشد، نمی‌پذیرند.

اشپیگل: مردم سوریه باید آزادانه درباره آینده خود تصمیم بگیرند

یک نشریه آلمانی با اشاره به نشست روز گذشته در وین با هدف حل بحران سوریه نوشت که همچنان کارهای زیادی برای حل بحران باقی است اما مسلم است که مردم این کشور باید آزادانه درباره آینده خود تصمیم‌گیری کنند.

الجبیر: تا «اسد» از قدرت کنار نرود، بحران سوریه حل نمی‌شود

وزیر امور خارجه عربستان با تهدید ضمنی به تداوم اعزام تروریست‌ها به سوریه، گفت: تا «بشار اسد» از قدرت کنار نرود، بحران سوریه حل نخواهد شد.

اغلب فرانسویان با کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در سوریه مخالفند

بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی روزنامه فرانسوی فیگارو، اغلب فرانسویان با کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه مخالفند.

زمان بسیاری از نشست وین ۲ به مجادله طرف‌های ایرانی و سعودی گذشت

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: وزیران امور خارجه ایران و عربستان در نشست وین ۲ بحث‌های پرتنشی داشتند.

اعزام نیروهای آمریکا، سوریه را به ۶ قسمت تقسیم خواهد کرد

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به خطرناک بودن طرح اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه تصریح کرد که در صورت موفقیت این طرح، سوریه تجزیه خواهد شد.

کری: نیروهای ویژه ارتش آمریکا قرار نیست بشار اسد را هدف قرار بدهند

وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از پایان نشست وین ۲ و اعلام اعزام نیروهای ویژه ارتش آمریکا به سوریه گفت که هدف از اعزام این نیروها هدف قرار دادن ارتش سوریه نیست بلکه داعش است.

بان کی مون: سرنوشت مذاکرات سیاسی برای بحران سوریه نباید در گرو آینده اسد باشد

دبیر کل سازمان ملل درخواست غربی‌ها برای کناره گیری بشار اسد از قدرت برای پیشبرد مذاکرات سیاسی جهت حل بحران سیاسی را محکوم کرد و آن را غیرمنطقی نامید.

قاطعیت روسیه در مبارزه با داعش و ناتوانی دولت اوباما در پیگیری اهداف خود در منطقه

برخی کارشناسان معتقدند آمریکا در مقابل قاطعیت روسیه در مبارزه با داعش و نابودی منافع غرب در میدان نبرد سوریه دچار انفعال شده است.

کری تلویحا احتمال اعزام نیروهای بیشتر به سوریه را تائید کرد

وزیر خارجه خارجه آمریکا می‌گوید نمی‌تواند پیش بینی کند که آیا احتمال دارد این کشور در آینده نیروهای بیشتری به سوریه اعزام کند، یا نه.

 

درباره نویسنده

7488مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین