معاون استاندار خوزستان تاکید کرد؛ ضرورت ورود همه ارگان‌های اجرایی خوزستان به بحث پیشگیری از مواد مخدر

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد؛ ضرورت ورود همه ارگان‌های اجرایی خوزستان به بحث پیشگیری از مواد مخدر
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بر ضرورت ورود همه سازمان‌ها و ارگان‌های اجرایی استان به بحث پیشگیری از مواد مخدر تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: ضرورت ورود همه ارگان‌های اجرایی خوزستان به بحث پیشگیری از مواد مخدر

فرج‌الله خبیر ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: اگر در بخش‌های تاثیرگذار مانند خانواده و آموزش پرورش، تربیت و مراقبت مستمر و صحیحی داشته باشیم، قطعا در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر موفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر، نیروهای نظامی و انتظامی از این پدیده شوم مصون نیستند، بنابراین فرماندهان نیروی انتظامی باید نسبت به اجرای طرح‌های شیوع‌شناسی در پادگان‌ها اقدام کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: همه ادارات و ارگان‌های اجرایی باید در راستای مبارزه و مقابله با این پدیده اقدام کنند و به‌ویژه نهادهای فرهنگی و اجتماعی نقش سازنده‌تری در این زمینه ایفا می‌کنند.

*آموزش و پرورش؛ مدارس و دانشگاه‌ها

خبیر با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود چنین برنامه‌هایی در آموزش و پرورش استمرار یابد اضافه کرد: در کنار دانش‌آموزان و دانشجویان، جامعه ورزش نیز جامعه هدف بعدی ما است که باید در دستور کار قرار گیرد و تا چند ماه آینده پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در این جامعه انجام شود.

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها نیز در مبارزه با مواد مخدر در کانون توجه هستند و باید در این کار مشارکت کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: آموزش پرورش با جمعیت تحت پوشش خود که بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر است، در پیشگیری نقش اساسی دارد و دانشگاه‌ها نیز با توجه به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری تحت پوشش، باید در امر آموزش و پیشگیری از گرایش به مواد مخدر اقدام و فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

*مراکز صنفی، اداره کل تعاون و کارفرمایان

خبیر همچنین عنوان کرد: مراکز صنفی نیز که جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار عضو در اهواز دارد، وارد کار شوند و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در شورای مبارزه با مواد مخدر عضو باشد.

وی در پایان بیان کرد: طرح‌های شیوع شناسی که توسط اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی انجام شده نیز باید در اختیار دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد و علاوه بر آن کارفرمایان باید به مسئله پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در واحدهای خود توجه کنند.

 

درباره نویسنده

7500مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین