مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خوزستان : اکثر خواسته های کارگران هفت تپه صنفی نیست

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خوزستان : اكثر خواسته های کارگران هفت تپه  صنفي نيست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اولویت نخست خود را رفع مشکل کارگران هفت تپه عنوان کرد و گفت: این کارگران ۱۵ خواسته اصلی دارند که اغلب آنها صنفی نیستند و باید از طریق قانون پیگیری شوند.
ارسلان غمگین در گفت و گو با ایرنا حفظ آرامش را برای رونق تولید و رفع مشکلات هفت تپه ضروری خواند و افزود: حدود ۲۰ روز است که تجمعاتی در این کارخانه صورت می گیرد که بعضی از آنها صنفی و بعضی غیرصنفی هستند.
وی با بیان اینکه این شرکت با داشتن حدود چهار هزار نیرو، حقوق معوقه ندارد، اظهار داشت: طرح طبقه بندی مشاغل با وجود اجرا نشدن در اغلب شرکت ها، در هفت تپه اجرا شده است و ماهانه حدود ۱۸۰ میلیارد ریال حقوق به کارگران پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از کارفرمای هفت تپه خواست علاوه بر ساختارسازی و ایجاد نظم در کارخانه تا جای ممکن از بازنشستگان استفاده نکند مگر در جایگاه ها اختصاصی تا تجربه آنها به نیروهای جوان منتقل شود.
وی با بیان اینکه تمدید دفترچه بیمه کارگران با پیگیری استانداری خوزستان از امروز آغاز می شود، گفت: خواسته های کارگران از جمله ایاب وذهاب، غذا و افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی حق شفیت در حال پیگیری هستند.
وی از استقرار سه تن از کارشناسان خبره روابط کار استان خوزستان در دفترحقوقی شرکت نیشکر هفت تپه خبر داد و اظهار داشت: کارگران خواسته ها و تقاضاهای خود را با این کارشناسان مطرح و آنها را پیگیری کنند تا رای لازم صادر شود؛ اگر کارگران به رای کمیته روابط کار اعتراض داشتند می توانند موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنند.

درباره نویسنده

7490مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین