عضو کمیسیون اجتماعی مجلس : علت رواج قراردادهای سفید امضا بیکاری، مشکلات اقتصادی و فقر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس : علت رواج قراردادهای سفید امضا بیکاری، مشکلات اقتصادی و فقر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رواج قرادادهای سفید امضا را معلول افزایش بیکاری و فقر دانست و گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های اشتغال و تولید در کشور فراهم نشود همچنان باید شاهد انعقاد این قراردادها و تضییع حقوق کارگران باشیم.
سلمان خدادادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد رواج قراردادهای موقت کار و سفید امضا، گفت: مهمترین علت رواج این قرادادها افزایش بیکاری، مشکلات اقتصادی و فقر است و کارگران مجبور به پذیرش این قراردادها برای تامین معیشت می‌شوند و تا زمانی که تعادلی میان بازار کار و اشتغال نباشد با افزایش نرخ بیکاری، چنین قراردادهایی رواج می یابد و کارفرمایان و سودجویان با سوء استفاده از شرایط از کارگران بیگاری می کشند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: کارگرانی که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند حتی با دریافت دستمزدهای ناچیز حاضر می شوند در هر شرایطی مشغول کار شوند.
این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: پس از فروریختن پلاسکو کارشناسان در مورد ایمن نبودن ساختمان‌های زیادی مانند علاءالدین هشدار دادند و بر ضرورت ایمن سازی آن تاکید کردند و بی شک اگر در حال حاضر اعلام کنند که به خاطر عدم ایمنی ساختمان علاءالدین باید تخلیه شود و جان کسبه در معرض تهدید است اولین افرادی که اعتراض می‌کنند کسبه و کارگران هستند نه مالکان؛ زیرا معیشت‌شان به خطر می‌افتد و این به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های تولید و اشتغال در کشور است زیرا تنها تامین معیشت برایشان مهم است نه قرارداد ۳ و ۶ ماهه و سفید امضا.
وی یادآور شد: به طور قطع تا زمانی که زیرساخت‌های اشتغال و تولید فراهم نشود و تولید رونق نیابد همچنان باید شاهد انعقاد این قراردادها و تضییع حقوق کارگران باشیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: هر چند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال‌ها است از حدف و کاهش انعقاد قراردادهای سفید امضا سخن می‌گوید اما متاسفانه تاکنون نتوانسته این مهم را تحقق بخشد البته از وزارت خانه ای که حتی از پس انجام وظایف خود بر نمی‌آید و نمی‌تواند دستگاه‌های زیرمجموعه خود را مدیریت کند نباید انتظار حذف چنین قراردادهایی را داشت.

درباره نویسنده

7500مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین