نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس : تلفات جاده‌ای کشور تا مرز ۳۰ هزار نفر پیش رفته است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس :  تلفات جاده‌ای کشور تا مرز ۳۰ هزار نفر پیش رفته است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مادامی که حمل و نقل کشور از جاده‌ها گرفته تا خودروهای غیراستاندارد و فرسوده را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم ادعای جهانی شدن داشته باشیم.
سیداحسن علوی در مورد روز ایمنی حمل و نقل گفت: روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ثبت شده است تا بهبود ایمنی حمل و نقل شهری به عنوان یک دغدغه اصلی برای دولت محسوب شود.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: حمل و نقل از طریق هوایی، ریلی، دریایی و زمینی در کشور ما صورت می‌گیرد و حدود ۹۰ درصد ترددهای کشور از طریق خطوط زمینی کشور انجام می‌شود که این موضوع مسئله اصلی و مهم است.
نائب رئیس کمیسیون مجلس ادامه داد: راهها و جاده‌های کشور ما نیازمند بازسازی هستند و در حال حاضر بیشتر جاده‌های کشور به لحاظ کمی و کیفی پاسخگویی تردد بیش از اندازه خودروهای سنگین و سبک نیستند و حل این مشکل نیازمند بودجه‌ای اساسی از طرف دولت است؛ برای اینکه بتوانیم این حجم از تردد جاده‌ای را کاهش دهیم باید روی خطوط ریلی و هوایی تمرکز بیشتری داشته باشیم.
کشور ما از لحاظ جغرافیایی روی کره زمین تا حدودی در نقطه اتصال آسیا به اروپا قرار دارد و با سرمایه گذاری بر روی خطوط ریلی بدون شک گام بلندی در راستای توسعه حمل و نقل کشوری برمی‌داریم
علوی تصریح کرد: اگر شرایط دسترسی به خطوط ریلی در بیشتر مناطق کشور ممکن و آسان شود، کشور به لحاظ اقتصادی و گردشگری در موقعیت بهتری قرار می‌گیرید؛ کشور ما از لحاظ جغرافیایی روی کره زمین تا حدودی در نقطه اتصال آسیا به اروپا قرار دارد و با سرمایه گذاری بر روی خطوط ریلی بدون شک گام بلندی در راستای توسعه حمل و نقل کشوری برمی‌داریم.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حمل ونقل دریایی در کشور تا حدودی عملکرد مناسب‌تری نسبت به دیگر خطوط داشته است در این میان حوزه‌های ریلی و هوایی نیازمند توجه بیشتری از طرف دولت هستند اما در بخش جاده‌ای کشور باید زیرساخت‌های آن مورد بررسی قرار بگیرد و بخش بزرگی از جاده‌های کشور نیازمند نوسازی هستند.
وی با بیان افزایش تصادفات جاده‌ای به غیراستاندارد بودن جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون به استانداردهای حمل و نقل جاده‌ای کشور به صورت جدی توجه نشده است؛ بر همین اساس طبیعی است که بیشتر تصادفات و خسارات در خطوط زمینی رخ می‌دهد برای کاهش چنین معضلاتی باید خطوط ریلی و هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی کشور افزایش و تقویت شود.
علوی ادامه داد: توجه به حمل و نقل کشور منجر به کاهش تلفات جاده‌ای و موجب تقویت بخش اقتصادی کشور در سال جهش تولید می‌شود؛ بدون شک سرمایه گذاری در این بخش عاملی بر کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای در کشور خواهد بود.
وی یادآور شد: در سال‌های اخیر تلفات جاده‌ای کشور تا مرز ۳۰ هزار نفر سالانه پیش رفته است و بخشی از این تلفات مربوط به کیفیت خودروهای داخلی هستند که استانداردهای لازم در ساخت آنها مورد توجه قرار نگرفته است، اگربخواهیم جهانی شویم و ادعای جهانی شدن داریم باید زیرساخت جاده‌های کشور را در کنار کیفیت خودروها مد نظر قرار دهیم.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مادامی که حمل و نقل کشور از جاده‌ها گرفته تا خودروهای غیراستاندارد و فرسوده را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم ادعای جهانی شدن داشته باشیم.

درباره نویسنده

7518مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین