اتفاقات ناگوار اخیر با سوء استفاده مسئول مستقیم رقم خورده است ؛ چالشهای اختلاس در بندر امام خمینی (ره)
- پنجشنبه 30 فروردین 1403 14:56
- اخبار استاني, خبری, عناوین روز
- 302449
- ثبت نظر
اختلاس در بندر امام خمینی از دسته چالش هایی است که باید به دور از هر گونه اهمال و چشم پوشی از ضعف سیستم و افراد مرتبط با آنها و به طور صحیح مدیریت شود.
اختلاس در بندر امام خمینی از دسته چالش هایی است که باید به دور از هر گونه اهمال و چشم پوشی از ضعف سیستم و افراد مرتبط با آنها و به طور صحیح مدیریت شود اما توجه به برخی موضوعات و مسائل خالی از لطف نیست که ذیلاً به آن پرداخته می شود:
۱- هر کدام از جریانات اختلاس در کشور، متضمن اتفاقاتی بوده است که با هماهنگی عده ای از عوامل انسانی رخ داده و پیچیدگی خاص خود را داشته، لکن جریان اختلاس در سازمان بنادر، بصورت شخصی و با سوء استفاده از مسئول مستقیم مربوطه رقم خورده است.
۲- سازمان بنادر و دریانوردی از سازمان های محوری و استراتژیک در حوزه اقتصاد و فعالیت های اقتصادی می باشد که اکنون در موضع ضعف قرار گرفته و به لحاظ روانی علاوه بر تأثیر بر فعالیت سرمایه گذاران و صاحبان کالا، موجبِ تأثیر مستقیم بر ارائه خدمات و تسهیل گری در حوزه های صادرات، واردات، ترانزیت، ترانشیپ و کابوتاژِ انواع کالاها و بصورت غیر مستقیم نیز موجب تأثیر بر فعالیت های سازمان های مرتبط نظیر انواع بانک ها، گمرکات، صنعت، معدن، تجارت و جهاد و کشاورزی و… شده و خواهد شد.
۳- عده ای از عوامل انسانی سازمان بنادر از طریق روابط مستقیم یا با واسطه از مسیر برخی دستگاه ها و از طرف دیگر با شانتاژ بازی (وادار نمودن برخی افراد) در فضای مجازی و رسانه ها و همچنین انتقال اخبار به شبکه های خارجی (فارغ از هر گونه دلسوزی و تعهد و صرفاً به دلیل دستیابی به مقاصد و انتظارات شخصی و طیفی)، در مواجهه با این موضوع از هر گونه تلاش، به منظور تخریب و تضعیفِ سیستمِ اداره کل بنادر استان خوزستان و به تبع آن سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی دریغ ننموده و موجب تأثیر بر اتخاذ تصمیمات مناسب و خردمندانه گردیده است.(تخریب ها و تضعیف ها به گونه ایست که بر جایگاه های عالیترین مقامات وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر نیز تأثیر داشته است).
در همین راستا، این عوامل(انسانی)، همزمان با تخریب و تضعیف و بهره برداری از موضعِ ضعف سازمان بنادر و وزارت راه و شهرسازی (با در نظر گرفتن اینکه تجارب، دانش و صلاحیت لازم و مورد نیاز را برای تصدی مسئولیت های مورد نظر ندارند)، از طریق روابط و رایزنی و اعمال فشار بر افرادِ مؤثر و مدیرانِ عالی، در صدد دستیابی به مقاصد شخصی و جایگاه هایی هستند که انتظار می رود اتخاذ هر گونه تصمیم توسط دستگاه های نظارتی و امنیتیِ بالا دست و مدیران عالیِ وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر، با دقتِ نظر در خصوص اولویت جریان ورود و خروج کالا و منوط به بررسی های جامعه شناختی، روانشناختی و تأثیر آن بر آینده فعالیت های اقتصادی سازمان بنادر و سرمایه های انسانی آن باشد.
نویسنده : مهدی نورالدین موسی
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه
شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .