نارضایتی شهروندان خوزستانی از برخوردهای بی حاصل با فروشندگان متخلف ؛ جریمه‌های فعلی بازدارنده نیستند

نارضايتی شهروندان خوزستانی از برخوردهای بی حاصل با فروشندگان متخلف ؛  جریمه‌های فعلی بازدارنده نیستند

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: به علت کثرت واحدهای صنفی و قلت نیروی نظارتی، جزای نقدی تاثیر زیادی در سطح بازار نداشته است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، گرانفروشی و کم‌فروشی، دو معضل رایج در بازار، همواره جیب مردم را هدف قرار داده است. در این میان، جریمه به عنوان ابزار مقابله با این تخلفات، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

متأسفانه، شواهد نشان می‌دهد که جریمه‌های فعلی در بسیاری موارد بازدارنده نیستند. لذا جریمه ها باید به طور قابل توجهی بازدارنده باشد و منافع حاصل از تخلف را از بین ببرد.

همچنین باید با افزایش تعداد بازرسان و تشدید نظارت بر بازار، احتمال تخلف را کاهش داد.

مهدی طیبی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت : بر اساس مصوبه سران قوا جریمه نقدی در حوزه کالا و خدمات تا ۵ برابر افزایش یافته است لیکن علیرغم مجازات های شدید به علت کثرت واحد های صنفی در استان و قلت نیروی نظارتی در سطح بازار متاسفانه جزای نقدی تاثیر زیادی در سطح بازار نداشته است.

وی افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی جهت اثربخشی بیشتر از اهرم هایی مانند پلمب و نصب بنر در کنار مجازات نقدی استفاده می کند‌.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به تاثیر گرانفروشی و کم فروشی در کوچک شدن سفرهای مردم لذا انتظار می‌رود که متولیان با حل مشکلات خود در زمینه تعداد نیروی نظارتی، تخلفات در بازار را به صورت سخت‌ بررسی کند به دلیل اینکه انتظارات مردم از سازمان تعزیرات در جلوگیری و برخورد با متخلفان بیش از پیش شده است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین