روزنامه نسیم خوزستان از عدم نظارت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر فعالیت مطب‌ها و رواج زیرمیزی‌های دلاری و سکه‌ای گزارش می‌دهد ؛ درخواست‌های‌ بی‌شرمانه و غیرقانونی برخی پزشکان متخصص از بیماران

روزنامه نسیم خوزستان از عدم نظارت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر فعالیت مطب‌ها و رواج زیرمیزی‌های دلاری و سکه‌ای گزارش می‌دهد ؛  درخواست‌های‌ بی‌شرمانه و غیرقانونی برخی پزشکان متخصص از بیماران

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، زیر میزی گرفتن یا درخواست پول‌های نامتعارف توسط برخی پزشکان متخصص به ویژه متخصصان زنان و زایمان، قلب و عروق، جراحی، ارتوپد و مغز و اعصاب مشکلات پیچیده با ابعاد غیر اخلاقی و غیر قانونی برای بیماران بوجود آورده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، زیر میزی گرفتن یا درخواست پول‌های نامتعارف توسط برخی پزشکان متخصص به ویژه متخصصان زنان و زایمان، قلب و عروق، جراحی، ارتوپد و مغز و اعصاب مشکلات پیچیده با ابعاد غیر اخلاقی و غیر قانونی برای بیماران بوجود آورده است.

برخی پزشکان اینگونه رفتارها را راهی برای جبران بدحسابی بیمه‌ها و کمبود درآمد یا ارائه خدمات بهتر می‌دانند. اما این عملکرد شرم‌آور و غیر اخلاقی، ظلم به بیمارانی است که توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

همچنین دریافت هزینه‌های نجومی و بعضا دلاری و سکه جهت انجام عمل و حتی تزریق برخی داروها باعث شده است که درمان برای بسیاری از مردم، به خصوص افراد کم درآمد و قشر مستضعف غیرقابل دسترس شود.

آقای میان‌سالی که از مطب دکتر ارتوپدی بیرون آمده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: به دلیل زانو درد به مطب مراجعه کردم. هر نوبت داروی خارجی گران قیمت به تجویز دکتر مصرف میکردم اما این‌بار گفتند باید آمپول تزریق کنم، هزینه خرید آمپول و تزریق آن جداگانه است که پرداخت مبلغی که منشی مطب به عنوان دستمزد ویژه آقای دکتر بابت تزریق گفت، برای من معلم و قشر مستضعف مقدور نیست.

وی با بیان اینکه آمپول‌ها را به مدت ۴ ماه برای هر دو زانو باید تزریق کنم، عنوان کرد: بیماری که توانایی چنین هزینه‌هایی را ندارد باید از درد جان دهد و متأسفانه هیچ نظارتی و توجهی به سیستم عملکرد پزشکان وجود ندارد.

خانم باردار جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: برای عمل زایمان به چندین مطب پزشک متخصص مراجعه کردم و هرکدام هزینه‌ای که یکی از دیگری بالاتر بود، درخواست کردند.

وی با بیان اینکه پزشک دلیل هزینه‌ بالا را، عمل راحت‌تر و بی‌درد بیان می‌کند، گفت: پزشکان باید در هر شرایطی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند اما اکنون برای اینکه پزشک بهتر وظیفه خود را انجام دهد باید هزینه‌های چند صد میلیونی پرداخت کنیم.

این خانم باردار ادامه داد: به غیر از هزینه‌های سونوگرافی، دستمزد معاینه و … که به متخصص زنان و زایمان پرداخت کردم الان که یک ماه به زمان وضع حملم باقی مانده که دکتر به غیر از هزینه های بیمارستان، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را فقط بابت دستمزد زایمان طلب کرده که برای بنده که شغل همسرم راننده اسنپ است امکان پذیر نیست و بابت این موضوع استرس وحشتناکی گرفتم.

وی افزود: جالب است بدانید این خانم دکتر حتی حاضر نیست بابت هزینه زیرمیزی به بیمار رسید یا فیش بدهد که نکند بیمار روزی روزگاری از آن شکایت کند.

دختر جوان دیگری که پله‌های ساختمان پزشکی را پایین می‌آمد، در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه بیان کرد: مادرم دچار بیماری داخلی است و وضعیت جسمانی خوبی ندارد و اورژانسی باید عمل شود. جهت عمل، مطب دکتر … را به ما معرفی کردند اما منشی مطب گفت دکتر نوبت خالی برای عمل ندارد.

وی افزود: اما زمانی که گفتم وضعیت مادرم اورژانسی است گفت اگر وضعیت اورژانسی است باید مبلغی به او جهت دادن نوبت به غیر از هزینه ویزیت پرداخت کنم!

خانم عموری ادامه داد: پول منشی را توانستم پرداخت کنم اما دکتر، دستمزد عمل را خیلی بالا درخواست کرد. حتی اگر طلای خود و مادرم را بفروشم نمی‌توانم هزینه عمل را پرداخت کنم.

این خانم جوان خاطرنشان کرد: به غیر از مشکلات بیمارداری، درخواست‌های پول‌های چند صد میلیونی پزشک از بیمار، وضعیت خانواده‌ها را بسیار بغرنج کرده که واقعا قابل تحمل نیست اما پیشنهاد میکنم سامانه‌ای راه اندازی شود که مردم بتوانند تخلفات و درخواست‌های رشوه پزشکان از بیماران را گزارش کنیم.

آقای موسوی که به تازگی دچار گرفتگی عروق قلب شده نیز به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: حدود ۶ ماه است که متوجه گرفتگی عروق قلبم شدم و پس از مراجعه به چندین پزشک متخصص، توصیه به عمل شدم اما هر کدام از این پزشکان به غیر از هزینه درمان بیمارستان و ویزیت مطب، درخواست دستمزد عمل بالایی کردند که کمترین دستمزد ۱۵۰ میلیون تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دیدم راهی به جز پرداخت این هزینه را ندارم مجبور شدم پولی که سال‌ها با کار و تلاش شبانه روزی برای خرید جهیزیه دخترم پس‌انداز کرده بودم بابت زیرمیزی به آقای دکتر پرداخت کنم!

موسوی اظهار داشت: انصاف نیست به غیر از هزینه‌های بیمارستان، دکترها چنین دستمزدهایی را از بیماران بدبخت طلب کنند، سوالم از مسئولان این است اینگونه میخواهید درد و مشکلات بیماران را کاهش دهید!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دریافت پول هنگفت و یا دستمزدهای سکه‌ای و دلاری توسط برخی پزشکان اقدامی شرم آور، غیرقانونی و در واقع به نوعی فرار مالیاتی و پولشویی تلقی می‌شود و برای حل آن نیاز به اقدامات جدی و همکاری همه جانبه دولت، جامعه پزشکی و مردم است. همچنین نظارت بر فعالیت‌های پزشکان باید افزایش یابد و با متخلفان به طور قاطع برخورد شود. اگر بساط اینگونه دلال بازی‌ها و اقدامات مجرمانه از سوی متولیان برچیده نشود قطعا شاهد اتفاقات ناخوشایند در جامعه پزشکی خواهیم بود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین