روزنامه نسیم خوزستان از افزایش دهشتناک اجاره خانه‌هایی که تن مُرده را در گور می‌لرزاند، گزارش می دهد؛ مستاجران به وجدان صاحب‌خانه‌ها امیدوارند نه وعده‌های مسئولان

روزنامه نسیم خوزستان از افزایش دهشتناک اجاره خانه‌هایی که تن مُرده را در گور می‌لرزاند، گزارش می دهد؛  مستاجران به وجدان صاحب‌خانه‌ها امیدوارند نه وعده‌های مسئولان

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، برخی از موجران، بدون توجه به قوانین مربوط به افزایش اجاره بها، اقدام به افزایش‌های غیرقانونی و سرم‌سام‌ آور پول پیش یا اجاره مسکن می‌کنند که این افزایش‌ها پیامدهای ناگوار اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، افزایش سرسام‌آور اجاره خانه در سال‌های اخیر به یکی از معضلات اصلی جامعه، به خصوص برای مستاجران تبدیل شده است. این موضوع چالش‌های متعددی از جمله فشار اقتصادی، استرس و اضطراب و… را به وجود آورده است.

افزایش اجاره بها، سهم قابل توجهی از درآمد مستاجران را به خود اختصاص می‌دهد و درنتیجه، قدرت خرید مستاجران برای سایر مایحتاج زندگی از جمله خوراک، پوشاک و درمان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

عدم اطمینان از تمدید قرارداد و یا افزایش ناگهانی اجاره بها، استرس و اضطراب زیادی را به مستاجران تحمیل می‌کند. همچنین بسیاری از مستاجران به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره‌ای جدید، مجبور به جابه جایی به مکان نامناسب‌تر و یا دورتر از محل کار و تحصیل خود می‌شوند.

اینها چند مورد از مشکلاتی است که مستاجران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما نکته حائز اهمیتی که باید اشاره کنیم عدم تناسب اجاره بها با کیفیت مسکن است. در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که مستاجران مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا برای واحدهای نامناسب هستند.

برخی از موجران، بدون توجه به قوانین مربوط به افزایش اجاره بها، اقدام به افزایش‌های غیرقانونی و سرم‌سام‌ آور پول پیش یا اجاره مسکن می‌کنند که این افزایش‌ها پیامدهای ناگوار اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

آقای صمیمی که بیش از ۲۲ سال مستاجر است به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: از ابتدای تابستان تا اواسط شهریور، اوج نقل و انتقالات مسکن است و به قول زوج‌ها از روزهای آینده، تازه مصیبت مستاجران برای تمدید قرارداد یا تهیه مسکن جدید آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با شواهد و قرائن موجود و همچنین روند سال‌های گذشته، قطعا شاهد افزایش دهشتناک «پول پیش» و اجاره بها خوهیم بود به طوری که شنیدن این افزایش قیمت‌ها تن مُرده را در گور خواهد لرزاند.

صمیمی افزود: همه دولت‌ها هر سال قول‌هایی به مستاجران و کسانی که از خود مسکنی ندارند می‌دهند اما در واقعیت و با اتمام قرارداد، مستاجر می‌ماند و صاحب خانه!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به مشکلات مسکن و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق در میان مستاجران، دولت می‌تواند با وضع قوانین و نظارت مستمر و دقیق بر قراردادها و مشاوران املاک، از افزایش بی رویه و غیر منطقی اجاره بها جلوگیری کند. در نهایت حل مشکل افزایش اجاره خانه‌ها نیازمند عزم ملی و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط بالاخص وزارت راه و شهرسازی در ساخت مسکن ارزان و کاهش هزینه ساخت دارد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین