روزنامه نسیم خوزستان از مرگ تلخ جوانان و نان‌آوران خانواده‌ها بر اثر سوانح رانندگی گزارش می دهد ؛ سهل‌انگاری و ترک فعل مدیران را بر گردن رانندگان بی‌گناه خوزستانی نیندازید

روزنامه نسیم خوزستان از مرگ تلخ جوانان و نان‌آوران خانواده‌ها بر اثر سوانح رانندگی گزارش می دهد ؛  سهل‌انگاری و ترک فعل مدیران را بر گردن رانندگان بی‌گناه خوزستانی نیندازید

جاده‌های مرگ خوزستان حاصل سهل‌انگاری و ناکارآمدی متولیان است که هنگام حادثه، تنها رانندگان را مقصر می‌دانند و هیچ وقت به کوتاهی خود در امر ایمن‌سازی جاده‌های پرتردد، تاریک و خطرناک فکر نمی‌کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به ظرفیت‌های مهم استان خوزستان، راه‌های مواصلاتی و ترانزیتی استان اهمیت بسیار بالایی دارند. اما متاسفانه جاده‌های خوزستان دچار استهلاک زیادی هستند.

در روزهای اخیر خبرهای تصادفات منجر به فوت سرنشینان را به ویژه در محور اهواز- خرمشهر و اهواز- آبادان زیاد شنیدیم و خبرها بسیار تاسف‌بار است که چرا بی توجهی و کوتاهی مسئولان ذی‌ربط منجر به حوادث جبران ناپذیری می‌شوند که چند روز یک بار خبر مرگ جوانان یا نان‌آور یک خانواده بر اثر سوانح رانندگی را بشنویم.

جاده‌های مرگ خوزستان حاصل سهل‌انگاری و ناکارآمدی متولیان است که هنگام حادثه، تنها رانندگان را مقصر می‌دانند و هیچ وقت به کوتاهی خود در امر ایمن‌سازی جاده‌های پرتردد، تاریک و خطرناک فکر نمی‌کنند.

انگشت اتهام به سوی مسئولانی است که سال‌ها‌ست جاده‌های خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان را با همان فرسودگی و نا‌امنی رها کرده‌اند و تنها هنگام نزدیک شدن به ماه محرم و صفر اقداماتی انجام می‌دهند که زیرساختی و اصولی نیست.

زمانی که جاده‌های خوزستان را رصد می‌کنیم، شاهد طراحی نامناسب جاده‌ها، چاله‌ها، سطوح ناهموار، عدم وجود گاردریل و روشنایی هستیم که همه این موارد نیز می‌تواند دلیل وقوع تصادف باشند.

شرکت‌ها، کارخانجات و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند. مدیران زیادی بر کرسی اداره‌کل‌هلی راه و ترابری، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نشستند اما تاکنون شاهد اقدامات چشمگیر در حوزه‌ راه‌های استان نبودیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، امنیت جانی رانندگان به امن بودن جاده‌ها ارتباط دارد، لذا زمانی که پای جان مردم درمیان است نباید نسبت به این موضوع چشم‌پوشی کنیم و هر تصادف را متوجه خطا و سهل‌انگاری راننده بدانیم. دادستان استان باید به موضوع ایمن‌سازی جاده‌های پرخطر و حادثه خیز خوزستان و همچنین ترک فعل متولیان راه‌ها ورود کند و با خاطیان برخوردی سخت و عبرت‌آموز داشته باشد تا شاهد به خاک سیاه نشاندن خانواده‌های بیگناه نباشیم.

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین