مسائل دینی و فرهنگی ایران اسلامی را فدای سیاست‌‌های دولت‌های غربی و کمونیستی نکنید؛ پروژه نفوذِ حذف تعطیلی‌ پنج‌شنبه‌ها

مسائل دینی و فرهنگی ایران اسلامی را فدای سیاست‌‌های دولت‌های غربی و کمونیستی نکنید؛ پروژه نفوذِ حذف تعطیلی‌ پنج‌شنبه‌ها

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، طبق آخرین مصوبه مجلس شورای اسلامی که در ۲۶ اردیبهشت سال جاری به تصویب رسید، روزهای شنبه در ایران به عنوان دومین روز تعطیلات هفتگی در نظر گرفته شده اند. این مصوبه هنوز برای اجرایی شدن نیاز به تایید شورای نگهبان دارد.

تعطیلی شنبه موافقان و مخالفان خود را دارد. برخی دلیل موافقت خود را رونق اقتصادی و افزایش تعاملات تجاری بین‌المللی بیان می‌کنند. اما در این طرح به مسائل فرهنگی، اجتماعی و مخصوصا دینی توجهی نشده است.

اکنون که در عصر ارتباطات قرار داریم، رونق اقتصاد ارتباطی با تعطیلی ندارد، کما اینکه گمرک مرزی که محور اصلی ارتباطات تجاری هستند، تعطیلی ندارد.

مطرح کردن تعطیلی شنبه در دولت آیت رئیسی که بسیار به مسائل فرهنگی، دینی و اجتماعی پایبند هستند، جای تعجب دارد. تعطیلی شنبه و هماهنگ شدن روزهای تعطیلی کشورمان با دولت‌های مسیحی و یهودی بدان معناست که در آینده‌ای نه چندان دور تعطیلی یکشنبه به جای روز جمعه نیز مطرح می‌شود.

اینگونه تغییرات در روزهای تعطیل به لحاظ فرهنگی و اجتماعی پیامدهایی ناگواری به دنبال خواهد داشت لذا انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان جلوی این مصوبه ضد اجتماعی و فرهنگی را بگیرد.

تعطیلی پنج‌شنبه برای همه نهادینه شده و اگر روز شنبه تعطیل اعلام شود عملاً در کشور ۳ روز تعطیلی به لحاظ آموزشی را خواهیم داشت که ضعف در آموزش یکی از پیامدهای جبران‌ناپذیر این طرح است.

اگر تنها دلیل دولتمردان جهت تعطیلی شنبه رونق اقتصادی و معاملات تجاری است که می‌توان سیستم بانکی را به صورت شبانه روزی فعال کنند و ساعت کار شیفتی برای کارمندان بخش اقتصادی معین کنند.

اینکه دولت و مجلس به جای اینکه با روش‌های نوین بخشی از بدنه خود را برای فعال‌تر کردن اقتصاد بکار گیری کنند اما با تصمیمات غیر کارشناسی و نادیده گرفتن موضوعات دینی، فرهنگی و اجتماعی در تلاش هستند کشور را از چاله به یک چاه بیندازند.

اگر کشورهای غربی و آسیایی که غالبا مسیحی، یهودی و کمونیستی هستند تعطیلات خود را روز شنبه و یکشنبه انتخاب کردند با کمی تحقیق متوجه می‌شویم که آنها به مسائل دینی و فرهنگی خود پایبند بوده‌اند اما اینکه کشور ایران اسلامی به واسطه کج فهمی و ساده اندیشی عده‌ای، مسایل مهم دینی، فرهنگی، اجتماعی و … را آنهم در دولت مردمی آیت الله رئیسی نادیده گرفته اند بسیار جای تاسف و تعجب دارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، موضوعات اقتصادی بهانه است و مصوبه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها مثل مصوبه ۲۰۳۰ آموزش و پرورش در دولت روحانی، احتمالا نمونه‌ای از نفوذ است. از آنجایی که تصویب این مصوبه جنجالی مخالفت شدید علما، روحانیت، مردم و چهره‌های فرهنگی را به دنبال داشته است ضرورت دارد شورای محترم نگهبان با این با این مصوبه ضد فرهنگی و دینی مخالفت قاطع کند.

درباره نویسنده

7488مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین