روزنامه نسیم خوزستان از تفاوت سوم خرداد مسئولان و مردم خونین‌شهر گزارش می‌دهد ؛ خرمشهر به حرف آباد در واقعیت ویران

روزنامه نسیم خوزستان از تفاوت سوم خرداد مسئولان و مردم خونین‌شهر گزارش می‌دهد ؛  خرمشهر به حرف آباد در واقعیت ویران

مقاومت مردم خرمشهر حماسه‌ای از یاد نرفتنی است باید به پاس ایثار و شهادت مردم، یک عزم ملی و جهادی برای رفع مشکلات زمان جنگ، معضلات عمرانی و … صورت پذیرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت و ایثار است. خرمشهر در طول جنگ به شدت آسیب دید و تاکنون با مشکلات متعددی از جمله زیرساخت‌های شهری، مسائل اجتماعی و …روبه رو است.

حدود ۴۲ سال از سوم خرداد سال ۱۳۶۱ می‌گذرد، اما اکنون نیز به خرمشهر برویم شاهد آثار جنگ در مناطق مختلف این شهر هستیم و هنوز به خرم‌شهر قبل از جنگ بازنگشته‌ است.

با توجه به اینکه مقاومت مردم خرمشهر حماسه‌ای از یاد نرفتنی است باید به پاس ایثار و شهادت مردم، یک عزم ملی و جهادی برای رفع مشکلات زمان جنگ، معضلات عمرانی و … صورت پذیرد.

همچنین خرمشهر هرساله شاهد عبور میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی است، شایسته نیست که دروازه تشیع را با ظاهری فرسوده و جنگ‌زده دیده شود.

مسئولان استانی و شهر خرمشهر هرسال برنامه‌های متفاوتی جهت گرامیداشت روز سوم خرداد برگزار می‌کنند، اما تنها یاد‌آوری این حماسه کافی نیست و باید جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات این شهر مظلوم گام و اقدامات عملی برداشت.

خرمشهر فدای تصمیمات و نگاه‌های سیاسی و جناحی شده است

حجت الاسلام و المسلمین عادل‌پور، امام جمعه شهرستان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: دولت‌های قبل به ویژه دولت دهم، یازدهم و دوازدهم توجه لازم را به خرمشهر نداشتند. اما دولت سیزدهم در حال تلاش است که عقب‌ماندگی را جبران کند.

وی با بیان اینکه توقع خرمشهر بیش از اینهاست، افزود: مسئولان نگاه ویژه به خرمشهر داشته باشند. خرمشهر نماد مقاومت مردم ایران است و حتی مردم جهان اسلام که خرمشهر را می‌شناسند، نگاهی خاص به خرمشهر دارند.

امام جمعه شهرستان خرمشهر با اشاره به اینکه از مجلس و دولت انتظار می‌رود نگاه ویژه‌تر داشته‌باشند، عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل عقب ماندگی خرمشهر، استان است. در دوره‌های مختلف مدیران نگاه خاصی به خرمشهر نداشتند. همچنین در مدیریت شهری شاهد مشکل بسیار عجیب هستیم. عمران شهری در دست شهرداری و شوراها است اما می‌بینیم که در ۲۰ سال اخیر فقط پس‌رفت داشتیم.

وی تصریح کرد: شاید دلیل عقب‌ماندگی خرمشهر شورا و شهرداری است و خرمشهر فدای تصمیمات نا به جا و نگاه‌های سیاسی و جناحی شده است. بنابراین مشکلات خرمشهر ترکیبی است و باید حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل‌پور بیان کرد: امیدواریم در این دوره استان و دولت سیزدهم مشکلات خرمشهر حل شود و شاهد شکوفایی این شهرستان باشیم.

وی تاکید کرد: زمانی که مسئولان تراز اول کشور، سوم خرداد در خرمشهر حضور پیدا نمی‌کنند به معنای بی توجهی به این مسئله است. نسل جوان باید بداند در خرمشهر چه اتفاقی افتاده و چگونه ایستادگی کردند.

امام جمعه شهرستان خرمشهر در پایان گفت: باید خرمشهر را اسوه قرار دهیم و الگوی حرکت جهاد و ایثارگرانه باشد.

خرمشهر یک شهر ملی می‌باشد اما نگاه‌ها و مدیریت محلی و ابتدایی است

عارف دورقی، مدیر مسئول پایگاه خبری «ایفا نیوز» در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه بیان کرد: یکی از مشکلات جدی، عدم برنامه‌ریزی مدیران است. دولت نگاه ویژه ای به خرمشهر دارد اما رویکرد مسئولان استان و خرمشهر رویکرد خوبی نبوده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر مدیران سطح پایین برای خرمشهر در نظر گرفته شده. همچنین در خرمشهر دچار دوگانگی مدیریتی هستیم، منطقه آزاد اروند نگاه حاکمیتی دارد اما نتواسته در عمران و آبادانی شهر کار کند.

مدیر مسئول پایگاه خبری ایفانیوز گفت: خرمشهر در شرایط بلاتکلیف و رهاشدگی قرار گرفته، خرمشهر یک شهر ملی می باشد اما نگاه‌ها و مدیریت محلی و ابتدایی است.

بودجه و اعتبارات خرمشهر بدون شاخص‌سازی حیف و میل شد

مدحجی، مدیر مسئول پایگاه خبری «اینجا خبر» در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: با توجه به حجم خرابی‌ها باید نگاه‌ها بنیادی و ملی باشد. سال‌های اول پس از جنگ چنین نگاهی بود اما بعد از آن بودجه و اعتبارات خرمشهر بدون شاخص‌سازی حیف و میل شد.

وی ادامه داد: افرادی در سطح استانی و ملی سرکار آمدند که دیدگاه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی به خرمشهر نداشتند. گام‌های اشتباه پشت سرهم برداشته شد که بعد از چهل سال خرمشهر شبه ویرانی رقم خورد.

مدحجی در پایان عنوان کرد: ظرفیت‌ها تاکنون در خرمشهر وجود دارد اما هنوز اراده‌ای برای استفاده از ظرفیت‌ها وجود ندارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در حالی که باید به خرمشهر فرا ملی نگاه کرد، متاسفانه هنوز این شهر به جایگاه معمولی خود نیز نرسیده است. در بحث عمران و زیرساخت‌ها مردم مطالبات به حقی دارند و انتظار دارند که سوم خرداد هرسال مسئولان با هدف افتتاح پروژه‌‌های بزرگ به جمع مردم خرمشهر بیایند اما متاسفانه سوم خرداد برای مسئولان کشوری و استانی فقط تبدیل به روزی جهت ارائه آمارهای عجیب و غریب و وعده وعیدهای غیر واقعی شده و همین امر موجب ناراحتی بیش از پیش مردم شریف، نجیب، ولایتمدار و شهید پرور خرمشهر گردیده است.

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین