روزنامه نسیم خوزستان از رژه سگ‌های فوق خطرناک در پارک‌ها، معابر عمومی و مراکز خرید گزارش می‌دهد ؛ سگ‌گردانی جهت قدرت نمایی یا متمولی

روزنامه نسیم خوزستان از رژه سگ‌های فوق خطرناک در پارک‌ها، معابر عمومی و مراکز خرید گزارش می‌دهد ؛ سگ‌گردانی جهت قدرت نمایی یا متمولی

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در سال‌های اخیر پدیده سگ گردانی را می‌توان یک معضل جدید و خطرناک دانست. برخی خانواده‌ها و جوانان جهت قدرت نمایی یا متمولی به سگ گردانی در پارک‌ها، معابر عمومی، پاساژها و مراکز خرید روی آوردند.

در گذشته نگهداری سگ تنها میان جوانان مرفه دیده می‌شد اما اکنون این معضل به پدیده فراگیر مبدل شده و متاسفانه قشر متوسط جامعه نیز به این کار روی آوردند و موجب سلب آرامش دیگر شهروندان در پارک‌ها، مراکز خرید و معابر عمومی شده‌اند.

نگهداری سگ‌های فوق خطرناک از جمله بولداگ، دوبرمن، پیت‌بول، گرگی، هاسکی و …  و آوردن آنها در خیابان‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌های پرتردد استان خوزستان به شدت افزایش یافته و موجب به خطر افتادن امنیت جانی و روانی شهروندان شده است.

آمار سگ‌های ولگرد و سگ‌گردانی بسیار بالا است که این آمار در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی زنگ خطر بروز مشکلات جبران‌ناپذیری را به صدا درآورده که باید متولیان امر در این راستا هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنند.

گاز گرفتگی، سقط جنین زنان باردار به دلیل ترس از حمله سگ، اضطراب، خوف و فوبیای کودکان و سالمندان از جمله حوادث ناگواری است که این روزها با آن مواجه هستیم.

با توجه به اینکه قانون، سگ گردانی در خیابان‌ها، مراکز خرید و مکان‌های عمومی را جرم و ممنوع اعلام کرده اما همچنان شاهد این پدیده خطرناک اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه هستیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مساله ترویج نگهداری سگ و سگ گردانی حاصل تبلیغات رسانه‌های معاند و شاخ‌های مجازی است که می‌خواهند سگ‌گردانی که با ارزش‌های اسلامی و قوانین کشور مغایرت دارد را برای خانواده‌ها و مخصوصا جوانان عادی‌سازی کند. لذا متولیان امر از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها باید به لحاظ سلامت جسمی و روانی شهروندان و همچنین به پاسداری از مذهب و فرهنگ کشورمان اقدامات لازم را در برخورد با سگ‌گردانان که موجب سلب آسایش و آرامش جامعه شده‌اند، اتخاذ کنند.

درباره نویسنده

7488مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین