روزنامه نسیم خوزستان از تبدیل جاده ساحلی اهواز به محلی برای منحرف کردن جوانان و نوجوانان، گزارش می‌دهد ؛ ساحل کارون در تصرف قلیان فروشان

روزنامه نسیم خوزستان از تبدیل جاده ساحلی اهواز به محلی برای منحرف کردن جوانان و نوجوانان، گزارش می‌دهد ؛  ساحل کارون در تصرف قلیان فروشان

شهرداری اهواز به عنوان متولی اصلی تاکنون اقدامی در جهت پاکسازی پارک ساحلی از قلیان فروشان انجام نداده و این اعتراض بر عملکرد شهرداری وارد است که نسبت به سلامتی نوجوانان و جوانان، کوتاهی کرده و بی‌توجه است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، هفته ملی بدون دخانیات از ۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ با تاکید بر حفاظت از کودکان در برابر مداخلات صنعت دخانیات و شعار «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی بدون دخانیات و روز جهانی بدون دخانیات در تاریخ ۳۱ می (۱۱ خرداد)، اقدامات هماهنگ و گسترده‌ای در سراسر جهان، پیرامون شعار هفته بدون دخانیات ۱۴۰۳، با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه جهانی در مورد مضرات و اثرات زیان‌بار مصرف محصولات دخانی و مواجهه با دود دست دوم و پیشگیری از مصرف دخانیات انجام می شود.

با یک بازدید میدانی می‌بینیم که پارک‌های ساحلی کلانشهر اهواز در سایه بی‌توجهی متولیان در حصار قلیان‌فروشان قرار گرفته است. دود قلیان فضای ساحلی شهر را پوشانده است و متاسفانه دیگر امکان تفریح و تنفس هوای تازه در ساحل برای شهروندان وجود ندارد.

متاسفانه جوانان در اوقات فراغت خود به استفاده از قلیان به عنوان یک سرگرمی روی آورده‌اند که این امر سلامتی آنان را در معرض خطر قرار داده است.

به دلیل اینکه بسیاری از قلیان فروشان علاوه بر قلیان، مواد مخدر نیز توزیع می‌کنند و به مشتریان خود پیشنهاد افزودن برخی مواد مخدر به تنباکو قلیان هم می‌دهند و از این راه مشتر‌یان را جذب و معتاد محصولات خود کرده و اولین گام برای به انحراف کشیدن جوانان و نوجوانان را آغاز می‌کنند.

مشتریان با میانگین سنی ۱۳ تا ۲۰ سال برای مصرف قلیان در پارک‌ها و کافه‌ها زنگ خطری برای سلامت نوجوانان و جوانان جامعه است و بی توجهی به این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

ساحلی اهواز که می‌توانست در تصرف امکانات رفاهی، ورزشی و سرگرم کننده برای شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان باشد، اکنون در تصرف قلیان فروشان است و دود قلیان موجب آزار و اذیت بسیاری از شهروندان شده است.

شهرداری اهواز به عنوان متولی اصلی تاکنون اقدامی در جهت پاکسازی پارک ساحلی از قلیان فروشان انجام نداده و این اعتراض بر عملکرد شهرداری وارد است که نسبت به سلامتی نوجوانان و جوانان، کوتاهی کرده و بی‌توجه است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه وجود دخانیات و استفاده از آن در اماکن عمومی سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته می‌طلبد مسئولان با فروشندگان متخلف برخورد بازدارنده داشته باشند. همچنین برای جوانان می‌توان در پارک‌ها تفریحات و امکانات سرگرم‌کننده‌ مناسب سنین مختلف مهیا کرد تا سراغ مصرف قلیان نروند.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین