عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با نسیم خوزستان : هیات حل اختلاف استانداری به موضوع سلب عضویت حامیان شهردار رسیدگی نمی‌کند

غلامرضا شانه‌سازان گفت: با توجه به اینکه در دموکراسی رأی اکثریت رأی نافذ است اما در شورای اسلامی شهر اهواز رأی اکثریت شورا که منطبق بر قانون و دستورالعمل هیات وزیران می باشد به اقلیت قانون گریز شورا نمیرسد.

عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره عزل شهردار اهواز، اظهار داشت: بحث عزل شهردار اهواز منتفی نشده اما موافقان شهردار در شورای شهر به قانون تمکین نمی‌کنند و در جلسات حضور نمی‌یابند.

وی با بیان اینکه شهردار باید طبق ضوابط قانونی انتخاب شود، افزود: شرایط احراز شهرداران کلانشهر در دو بخش قبل از ابلاغ حکم مسئولیت از جمله ۹ سال مدیریت ارشد اجرائی و رشته مرتبط با آن و بعد از ابلاغ حکم مسئولیت که شامل سکونت افراد تحت تکلف ایشان در دستورالعمل تعریف شده است که آقای امینی طبق مدارک و مستندات در هر دو بخش شرایط احراز را نداشته است و با توجه به مکاتبات صورت گرفته، عزل شهردار به قوت خود باقی است.

غلامرضا شانه‌سازان گفت: موافقان شهردار قول داده بودند که در اولین جلسه بعد از سال جدید حضور پیدا کنند که به قول خود عمل نکردند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز درباره پرونده سلب عضویت اعضایی که در جلسات غیبت کردند، تصریح کرد: پرونده سلب عضویت به فرمانداری و پس از آن به شورای حل اختلاف استانداری فرستاده شد و برای ما سوال است که چرا شورای حل اختلاف تاکنون به این موضوع رسیدگی نکرده و این یک مطالبه عمومی است.

وی ادامه داد: قانون برای شورا تکلیف را در صورت عدم احراز شرایط مشخص کرده است که متاسفانه اقلیت شورا با عدم حضور در ۱۳ جلسه شورا موانع اجرای قانون را بوجود آورده‌اند.

غلامرضا شانه‌سازان عنوان کرد: موافقان شهردار فراموش کردند که نمایندگان مردم در صحن شورا هستند و غیبت آنان اخلال در نظم شورا است؛ شورای شهر به جد از شورای حل اختلاف می‌خواهد که به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه در دموکراسی رأی اکثریت رأی نافذ است اما در شورای اسلامی شهر اهواز رأی اکثریت شوراکه منطبق بر قانون و دستورالعمل هیات وزیران می باشد به اقلیت قانون گریز شورا نمیرسد.

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین