رئیس شورای شهر اهواز خبر داد : جلسه برکناری شهردار بعد از انتخابات ریاست جمهوری

رئیس شورای شهر اهواز خبر داد :

جلسه برکناری شهردار بعد از انتخابات ریاست جمهوری

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تاکید بر اینکه غیبت معاونان شهرداری اهواز در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر به یک رسم‌ تبدیل شده است گفت: در صورت تداوم این شرایط، شورای شهر، شخص شهردار را مسئول پاسخگویی به غیبت غیر موجه معاونان می داند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سید محمد علی پورموسوی در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر اهواز در سرسرای شورا با ابراز گله‌مندی از انباشت زباله در برخی مناطق اهواز اظهارکرد: انباشت زباله در برخی مناطق اهواز به ویژه منطقه ۶، زیبنده مردم اهواز نیست به رغم انجام اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل اما شرایط این منطقه نیاز به رسیدگی فوری دارد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند و حمل زباله باید به طور منظم و روزانه انجام شود گفت: شهرداری اهواز موظف است با پیمانکارانی برای جمع آوری زباله همکاری کند که سابقه کاری خوبی دارند.

پورموسوی اظهار کرد: نیروهای خدماتی شهرداری نباید به مسائل سیاسی ورود کنند و باید به دور از هر تنشی به وظایف خود عمل نمایند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کمیسیون عمرانی شورا باید شهرداری اهواز را ملزم کند تا پیگیری جبران خسارات ناشی از حفاری سایر دستگاه‌ها به شهر باشد.

رئیس شورای شهر اهواز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم بکارگیری تمام امکانات فرهنگی و تبلیغی برای برگزاری انتخابات پرشور در اهواز بیان کرد: مهمترین رویداد این روزها که به یک کارزار برای ملت ایران تبدیل شده بحث انتخابات ریاست جمهوری است.

در پی شهادت رئیس جمهور مردمی ایران، انتخابات رئیس جمهور جدید بنا بر تصمیم هیات دولت هشتم تیرماه امسال برگزار خواهد شد.

وی گفت: به همین دلیل باید تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات در اهواز آماده شود.

پورموسوی با اشاره به اینکه نشست شنبه به صورت فوق‌العاده برگزار شده است ادامه داد: طبق تصمیم اعضای شورای شهر اهواز با توجه به شرایط فعلی کشور تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، جلوگیری از طرح مباحث تنش‌زا در جامعه ضروری است. رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز اظهار کرد: همچنین رسیدگی به موضوع عملکرد شهردار اهواز نیز تا پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر اهواز هیچ سستی در مقابل کم‌کاری مدیران مربوطه نخواهد داشت افزود: شورای شهر اهواز تصمیم دارد تا اتفاقات خود را در شهر رقم بزند و هیچ چیز مانع انجام این کار نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی اهواز در ادامه این نشست اظهار کرد: برای ساخت پارک در اهواز از این پس باید نظر کمیسیون‌های محیط زیست و فرهنگی شورا از سوی شهرداری دریافت شود.

پورموسوی تاکید کرد: در غیراینصورت هیچگونه طرح احداث پارک در اهواز از سوی شورا تایید نخواهد شد.

در نشست شورای اسلامی شهر اهواز دستور کارهای دریافت مجوز مرکز علمی و آموزشی شهرداری اهواز در خصوص تولید کود از پسماند ( خروج این مبحث از دستورکار به دلیل حضور نیافتن افراد مربوطه)، تصویب تفاهم‌نامه ساخت پارک کوهساران در منطقه هفت اهواز و بازِنده سازی ساحلی شرقی اهواز (دریافت رای موافق)، در اختیار گذاشتن یک ملک شهرداری اهواز به یگان امنیتی امام علی (ع) سپاه حضرت ولیعصر(عج) ( خروج این مبحث از دستور کار به دلیل حضور نداشتن افراد مربوطه ) بررسی شد. همچنین در این نشست دستور کارهای برگزاری ۲ مناقصه تراش و روکش آسفالت مناطق یک، سه ، هفت و هشت اهواز و زیرسازی و آسفالت منطقه جانبازان، امور زندان‌ها، منازل پایه‌ساز با دریافت رای موافق مطرح شد.

برگزاری مناقصه احداث پارک ۳.۵ هکتاری کوی مهدیس ، تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شورای شهر اهواز و پرداخت مساعده به یک کارگر شهرداری که در حین کار ۲ پای خود را از دست داده بود در نشست شورای امروز بررسی و رای موافق دریافت کردند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین