روزنامه نسیم از مطالبه‌گری جدی خوزستانی‌ها از رئیس جمهور آینده گزارش می‌دهد ؛ رای در مقابل اعتماد به بومی‌ها

روزنامه نسیم از مطالبه‌گری جدی خوزستانی‌ها از رئیس جمهور آینده گزارش می‌دهد ؛  رای در مقابل اعتماد به بومی‌ها

طی چند دهه اخیر، دولتمردان در سایه ضعف نمایندگان مجلس، افراد ضعیف و نور چشمی را جهت رزومه‌سازی به خوزستان فرستاده‌اند تا مسئولیت‌های مهم را عهده‌دار شوند و به دلیل نجابت و مهمان نوازی مردم شریف خوزستان، هیچگونه مقاومت و اعتراضی از سوی شهروندان در برابر انتصابات غیر بومی صورت نگرفته است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در دو دهه اخیر شاهد افزایش چشمگیر انتصابات مدیران غیربومی در خوزستان هستیم. تحمیل مدیران غیربومی بر خوزستان، موضوعی پیچیده و چندوجهی است که از زوایای مختلف از جمله عدم آشنایی با شرایط و مشکلات خاص استان، نادیده گرفتن ظرفیت‌های نیروهای بومی، افزایش هزینه‌ها و … قابل بررسی است.

از اصلی‌ترین معایب تحمیل مدیران غیربومی به خوزستان، تحقیر نیروهای بومی و تشدید مشکلات و بحران‌های استان است و همچنین حضور مدیران غیر بومی در منصب‌های مختلف خوزستان منجر به تصمیم گیری‌های نادرست می‌شود.

طی چند دهه اخیر، دولتمردان در سایه ضعف نمایندگان مجلس، افراد ضعیف و نور چشمی را جهت رزومه‌سازی به خوزستان فرستاده‌اند تا مسئولیت‌های مهم را عهده‌دار شوند و به دلیل نجابت و مهمان نوازی مردم شریف خوزستان، هیچگونه مقاومت و اعتراضی از سوی شهروندان در برابر انتصابات غیر بومی صورت نگرفته است.

زمانی که مدیران غیربومی از استان‌های دیگر بر خوزستان تحمیل می‌شوند به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌های مدیریتی و استعداد جوانان و نخبگان بومی استان است که این موضوع به نوبه خود موجب نارضایتی و بی اعتمادی مردم خوزستان نسبت به دولتمردان شده است.

نکته مهم دیگر عدم سکونت خانواده مدیران غیر بومی در استان است که این مساله نیز به دلیل عدم ثبات در محل خدمت جدا از اینکه هزینه‌هایی برای دولت دارد، باعث خدشه وارد کردن به احساسات شهروندانی که در خوزستان زندگی می کنند، می‌شود.

تحمیل مدیران غیربومی بر خوزستان در دولت روحانی افزایش یافت

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: پایه‌گذاری به کارگیری مدیران غیربومی در استان از دولت هاشمی رفسنجانی آغاز شد و در دولت روحانی بیشتر شد.

سید احمد پورفرجی افزود: دولت هاشمی رفسنجانی فضای بازی را ایجاد کرد به این معنا که مدیر انقلابی باشد یا نباشد، ارزشی باشد یا خیر یا اینکه چقدر دلسوز مردم و استان است، توجهی نکردند؛ فقط نگاه تخصصی داشتند و به تعهد اهمیتی داده نشد‌.

وی گفت: انتصاب مدیران غیربومی همچنین به دلیل مشکل سکونت خانواده در استان دیگر یک موضوع مردود است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان ادامه داد: مدیران غیربومی در دولت سیزدهم همان مدیران سابق دولت روحانی بودند و در دولت سیزدهم ورودی مدیر غیربومی ناچیز بوده است.

آیت‌الله شهید رئیسی به بکارگیری مدیران بومی تاکید داشتند

محمد جواد رضوی، عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه عنوان کرد: وقتی مدیران بومی باشند نسبت به فرهنگ، جغرافیا، تاریخ و مشکلات استان و مردم بیشتر آشنا هستند و ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند‌.

وی با بیان اینکه مدیر بومی بهتر می‌تواند کمک مردم را در مدیریت جمع کند، افزود: آیت‌الله شهید رئیسی در سفر به خوزستان به این مساله تاکید داشتند که مدیران و پرسنل بومی باشند.

عضو شورای شهر گفت: باید صنایع، کارخانجات، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند که از پرسنل بومی استفاده کنند. همچنین باید در تصمیم‌سازی از نیروی تحصیل کرده بومی استفاده شود.

اکثر دولت‌ها به خوزستانی‌ها ظلم کرده‌اند

سید صادق موسوی آلبوشوکه نیز در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: نخبگان و تحصیل‌کرده‌های خوزستانی علی‌رغم داشتن تخصص و توانمندهای بی نظیر و استثنایی متاسفانه تاکنون در وزارتخانه جایگاهی نداشتند و ظرفیت آنان نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: مطالبه گری صحیح حلقه مفقوده خوزستان است اگر نخبگان و فعالین سیاسی و اجتماعی استان در بحث مطالبه گری به درستی عمل می کردند مطمئنا اتفاقات تلخ موجود رخ نمی‌داد.

موسوی آلبوشوکه خاطر نشان کرد: باید از گذشته درس گرفت و مردم نجیب خوزستان یک صدا از کاندیداهای ریاست جمهوری، سپردن سمت‌های مدیریتی استان به افراد متخصص بومی را مطالبه کنند.

این فعال رسانه ای، سیاسی و اجتماعی در پایان گفت: تا امروز اکثر دولت‌ها در سپردن مدیریت‌های حساس به نخبگان و جوانان متعهد خوزستانی ظلم کرده‌اند امید است رئیس جمهور آینده برخلاف گذشتگان از ترانزیت و تحمیل افراد بی رزومه و غیر بومی به استان شهید پرور خوزستان جلوگیری کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه سوابق نشان می‌دهد حضور مدیران غیربومی در استان منجر به هیچگونه تغییر، اصلاح و رفع مشکلات موجود نشده و همچنین با یک حساب سرانگشتی میتوان متوجه شد کدام دولت به واسطه تحمیل مدیران غیربومی، ظلم بیشتری را به خوزستان کرده است می طلبد یک مطالبه جدی از سوی مردم خوزستان و دلسوزان استان از کاندیداهای ریاست جمهوری شکل بگیرد و آن اعلام صریح نظر نامزدها مبنی بر سپردن صندلی مدیریت‌های استان از کلان تا پایین ترین رده‌ به نیروهای جوان، مومن، انقلابی و متخصص بومی است در غیر این صورت مجددا شاهد تکرار هجوم افراد ضعیف و ناتوان غیر بومی برای تصدی سمت‌های کلیدی در خوزستان خواهیم بود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین