روزنامه نسیم خوزستان از خودداری ارایه آمار اعتبارات تخصیص یافته و مانده مصرف نشده به رسانه‌ها گزارش می دهد ؛ مهر محرمانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر اعتبارات دستگاه اجرایی!

روزنامه نسیم خوزستان از خودداری ارايه آمار اعتبارات تخصیص یافته و مانده مصرف نشده به رسانه‌ها گزارش می دهد ؛ مهر محرمانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر اعتبارات دستگاه اجرایی!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، هماهنگی و راهبری نظام برنامه ‌ریزی استان در چارچوب نظام برنامه ریزی کشور، تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمینی استان درچارچوب ضوابط ملی آمایش کشور، تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای استان، تهیه و تنظیم، توزیع، ابلاغ و مبادله موافقت‌نامه و تخصیص اعتبارات استان در چارچوب ضوابط بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بودجه سنواتی، نظارت بر اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و ملی و … از جمله وظایف سازمان برنامه و بودجه است.

همانطوریکه همه میدانند استان خوزستان با مشکلات عدیده و فراوانی دست به گریبان است و تمامی مسئولین رده بالای اجرایی کشور از آن مطلع اند ولی وقتی لزوم تخصیص اعتبارات بیشتر و حتی ویژه به این استان مطرح می شود آنان بیان می دارند که اعتبارات اختصاص یافته به استان خوزستان کافی بوده ولی مدیران اجرایی استان در مصرف و جذب اعتبارات ناتوانند و یا آنها را به درستی هزینه نمی کنند!

حال آنچه افکار عمومی و رسانه ها را نگران نموده عدم شفافیت در خصوص این اعتبارات است که میزان این اعتبارات چقدر است که کفاف مشکلات استان را نمی نماید و مقدار آنها در مقایسه با استان های دیگر که از مشکلات کمتری برخوردارند چقدر است؟

بررسی رسانه های استان در این خصوص حاکی از آن است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از بیان اعتبارات اختصاصی به استان و دستگاه اجرایی آن طفره می رود! حال جای سوال دارد که چه مسائلی در سیستم مالی و تقسیم بودجه نهادها و دستگاه های اجرایی مطرح است که اینگونه آمارهایی که می بایست از سوی مسئولین با تمامی جزئیات در اختیار عموم و رسانه ها قرار داده شود حال محرمانه شده‌اند! در حالیکه در استان های دیگر محرمانه نبوده و نیستند!

عدم شفافیت موجود در این سازمان منجر به کتمان آمار و اطلاعات مربوطه و به تبع آن عدم نظارت دقیق و کافی برعملکرد دستگاه‌های اجرایی استان شده است و همین امر موجب سوءظن رسانه‌ها به این سازمان شده است.

ضعف نظارت برعملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به عدم شفافیت برمیگردد و رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی زمانی می توانند عملکرد دستگاه های اجرایی استان را ارزیابی و واکاوی نمایند که از حداقل اعتبارات تخصیص یافته به آنها مطلع باشند و بررسی نمایند که این ادارات و سازمان ها تا چه میزان در تحقق اهداف خود بواسطه این اعتبارات موفق یا ناموفق بوده اند.
حال آنکه سازمان مدیریت در ارایه این آمار به مطبوعات خودداری نموده و به تبع آن رسانه ها قادر به اظهار نظر در این خصوص نیستند!

واقعا چه دلیلی دارد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از بیان میزان اعتبارات دولتی در این سه سال‌ اخیر سرباز می‌زند! آیا این سازمان در جذب اعتبارت لازم جهت پیشبرد برنامه‌ها و پروژه‌های استانی عاجز بوده که از ارائه کامل گزارش اعتبارات امتناع می‌ورزد!؟

آیا این سازمان در دریافت و تقسیم اعتبارات یا نظارت بر عملکرد بودجه های مربوطه در دستگاه اجرایی استان کم کاری کرده یا خدایی ناکرده بحث نورچشمی‌ها و مدیران سفارشی هم به این سازمان سرایت کرده که اینگونه اطلاعاتی که باید شفاف در اختیار عموم جامعه و رسانه ها قرارگیرد مهر محرمانگی خورده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، شهید آیت ا… رئیسی همیشه شفافیت و صداقت را اولویت کار دولت خود قرار داده بود و کابینه و مدیرانش را از اشرافی‌گری، پارتی‌بازی، فساد، رانت‌خواری و … برحذر می‌داشت و اینگونه بود میلیون‌ها نفر در ایران و جهان بر غم شهادتش گریستند، به همین منظور و در راستای شفاف سازی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات خوزستان و سازمان بازرسی استان انتظار می رود به موضوع محرمانه کردن اعتبارات تخصیص یافته یا برگشتی به خزانه، ورود کرده و با ارائه جزئیات بودجه دستگاه اجرایی، رسانه ها را در نقد و بررسی عملکرد مدیران ناکارآمد یاری رسانند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1267مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین