انتظار مظلوم‌ترین و ولایتمدارترین مردم کشور از دکتر پزشکیان ؛ دولت چهاردهم به حضور مدیران غیربومی و تبعیض در خوزستان پایان دهد

با توجه به تجربه پزشکیان در مجلس و آشنایی به مشکلات و مطالبات اغلب مردم و استان‌ها انتظار میرود که دولت چهاردهم در جهت حل مشکلات استان خوزستان از جمله پایان تبعیض و حضور مدیران غیربومی، ساماندهی وضعیت شهرها، پیگیری پروژه‌های نیمه فعال عمرانی، تغییر مدیران بی انگیزه، اعتماد به جوانان و نخبگان بومی و همچنین دعوت از همه جریان‌های سیاسی و علمی برای تغییر چهره خوزستان تلاش و اقداماتی ملموس داشته باشد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مردم با وجود گلایه‌های به حقی که در خصوص مسائل اقتصادی، معیشتی و … دارند برای تعیین سرنوشت، امنیت و اقتدار کشور حضور پرشکوهی را پای صندوق های رأی رقم زدند.

اکنون مردم خوزستان خواهان پیگیری مطالبات خود از دولت چهاردهم با سکانداری دکتر پزشکیان هستند. خوزستان علیرغم ثروت‌ها و منابعی که دارد، دچار محرومیت‌های مزمن هست، هر چند دولت مردمی شهید رئیسی در طول سه سال عمر خود نگاه ویژه به خوزستان داشتند و در سفرهای مکرر با بررسی مشکلات موجود در شهرهای استان اعتباراتی اختصاص داده شد و تا حدودی موجب التیام بخشی از دردهای مردم گردید.

با توجه به تجربه پزشکیان در مجلس و آشنایی به مشکلات و مطالبات اغلب مردم و استان‌ها انتظار میرود که دولت چهاردهم در جهت حل مشکلات استان خوزستان از جمله پایان تبعیض و حضور مدیران غیربومی، ساماندهی وضعیت شهرها، پیگیری پروژه‌های نیمه فعال عمرانی، تغییر مدیران بی انگیزه، اعتماد به جوانان و نخبگان بومی و همچنین دعوت از همه جریان‌های سیاسی و علمی برای تغییر چهره خوزستان تلاش و اقداماتی ملموس داشته باشد.

اولین سفر پزشکیان مانند شهید جمهور به خوزستان باشد

مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با تبریک حضور شکوهمند و تاریخی مردم پای صندوقهای رأی اظهار داشت: نگاه به خوزستان باید نگاه مطلوبی باشد. با شناختی که از صداقت گفتار و کردار پزشکیان رئیس جمهور منتخب دارم، بسیار امیدوار هستم که به وعده‌های خود عمل می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور منتخب به مردم خوزستان وعده داد که گذشته را که مورد کم لطفی و بی توجهی دولتمردان قرار گرفته بودند را جبران کند.

نماینده مردم خرمشهر گفت: با توجه به روحیه انقلابی پزشکیان انتظار میرود که این پارادوکس که غنی‌ترین استان دارای بالاترین وضعیت فقر است را برای همیشه حل کند.

وی ادامه داد: انتظار داریم از ظرفیت‌های موجود در همه عرصه‌های از جمله صنعت، ترانزیت، بنادر، صنایع، ارتباط با سایر کشورها و … با به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، بومی و کارآمد استفاده شود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم اولین سفر پزشکیان مانند شهید جمهور به خوزستان باشد.

دولت پزشکیان اگر مانند دولت‌های گذشته در خوزستان عمل کند، کفران نعمت است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه گفت: خوزستان یک استان استراتژیک و مهم به لحاظ منابع و موقعیت جغرافیایی و سیاسی است اما با وجود منابع فراوان دچار مشکلات بسیار زیادی است که برخی مشکلات مربوط به چندین دهه است.

وی افزود: معمولاً دولت‌هایی که بر سر کار آمدن نگاه ویژه به خوزستان داشتند اما دولت شهید رئیسی نزدیکترین دولت به تراز انقلاب بود و در حقیقت نگاه ویژه‌ای به استان داشتند و با سفرهای مکرر برخی مشکلات را حل کردند.

پور موسوی با بیان اینکه دولت پزشکیان نیز باید این نگاه ویژه به خوزستان را داشته باشد، عنوان کرد: دولت پزشکیان باید منابع موجود و مشکلات را مدیریت کند؛ اگر مشکلات خوزستان حل شود می‌تواند ثمره و منافع زیادی برای کشور داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز تصریح کرد: خوزستان با مشکلاتی از جمله حاشیه نشینی، کمبود آب، برق، بیکاری، سطح پایین خدمات‌دهی شهرداری‌ها به دلیل کمبود اعتبارات و همچنین حضور نیروی انسانی غیربومی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی ادامه داد: دولت چهاردم باید کار جدی انجام دهد و از منابع استان و نخبگان و نیروی انسانی کارآمد استفاده کند؛ اگر دولت پزشکیان جهت رفع مشکلات اهتمام ویژه به کار گیرد می‌تواند از مشکلات کشور نیز گره گشایی کند. اگر بخواهند مانند دولت‌های گذشته در خوزستان عمل کنند، کفران نعمت است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه مردم خوزستان با کلکسیونی از مشکلات و بحران‌ها زندگی سختی را می‌گذرانند لذا انتظار می‌رود که دولت چهاردهم با سکانداری دکتر پزشکیان، ادامه دهنده راه شهید رئیسی در رفع مشکلات خوزستان باشد و هرچه سریعتر برنامه‌های خود را اجرایی کند.

درباره نویسنده

1278مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین