روزنامه نسیم خوزستان از وعده محقق نشده به مردم استان گزارش می دهد ؛ سرنوشت تلخ کارخانه تولید خودرو در خوزستان

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به منابع و ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین جهت اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده و توسعه اقتصادی این منطقه، لازم است تولید خودرو در خوزستان صورت بگیرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان اقتصادی استان باید این موضوع را با جدیت فراوان پیگیری کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، استان خوزستان با داشتن شرکت‌های قطعه ساز فعال، ظرفیت راه‌اندازی صنعت خودروسازی را داراست و همچنین در این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع موجود مزیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری خودروسازان دارد.

وجود بنادر مهم و استراتژیک و ارتباط با کشورهای همسایه در دراز مدت می‌تواند به رشد خودروسازی و اقتصادی استان خوزستان کمک کند.

خوزستان با دارا بودن رتبه دوم خرید خودروهای داخلی، بازار مصرف قابل توجهی برای این محصولات محسوب می‌شود لذا فعالیت یک شرکت تولیدکننده خودرو در این منطقه ضروری است.

نکته حائز اهمیت با راه‌اندازی شرکت تولید خودرو در خوزستان، فرصت‌های شغلی زیادی در استان ایجاد می‌شود که در این راستا موجب افزایش درآمدزایی و رونق اقتصادی برای شهروندان خواهد شد.

یکی دیگر از فواید تولید خودرو در استان، عدم خروج سرمایه از خوزستان است. حال تاکنون مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان مجلس به دلیل عدم پیگیری صحیح نتوانستند این مطالبه به حق را محقق کنند.

*جهت تولید خودرو داخلی در خوزستان شرایط محیا است*

سید محسن موسوی زاده، نماینده مردم اهواز، باوی،کارون و حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: جهت تولید خودرو داخلی شرایط محیا است اما نیاز به پیگیری جدی دارد.

وی افزود: در گذشته جهت راه اندازی تولید خودرو در خرمشهر پیگیری‌های لازم انجام شد و تا حصول نتیجه نیز رسید اما دلسردی پیگیرکنندگان موجب شد که به نتیجه نرسد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: در خرمشهر، اهواز و دزفول به دلیل وجود شرکت‌ها امکانات و شرایط فراهم است. ضروری است نمایندگان مجلس خوزستان به صورت دست جمعی این موضوع را پیگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به امکان رونق اقتصادی و صادرات به دلیل مجاورت با کشور عراق تاکید کرد: جهت پیگیری و رسیدن به نتیجه به حمایت‌های استاندار خوزستان و سایر مسئولان اقتصادی نیاز است.

*بی توجهی به صنعت خودروسازی در خوزستان، جفا به مردم استان است*

مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه عنوان کرد: یکی از جفاهایی که برنامه‌ریزان در حق مردم خوزستان انجام دادند، عدم توجه به صنعت خودروسازی در این منطقه است.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت‌ها از جمله فولاد، پتروشیمی و دیگر کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی بیان کرد: صنعت خودروسازی در خوزستان به عنوان یک مطالبه جدی در دستور کار است و پیگیری می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان درباره محل راه‌اندازی تولید خودرو داخلی گفت: بدون هیچ‌گونه تعصب با توجه به مزیت‌های موجود در خرمشهر از جمله وجود منطقه آزاد اروند، راه‌های مواصلاتی، همسایگی با کشور عراق و راه‌های آبی ، پیشنهاد تاسیس این صنعت در خرمشهر مناسب‌تر است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به منابع و ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین جهت اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده و توسعه اقتصادی این منطقه، لازم است تولید خودرو در خوزستان صورت بگیرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان اقتصادی استان باید این موضوع را با جدیت فراوان پیگیری کنند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1278مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین