روزنامه نسیم خوزستان گزارش می‌دهد : بهانه‌های تکراری مسئولان برای قطعی‌های آب و برق صدای مردم خوزستان را درآورده است

روزنامه نسیم خوزستان گزارش می‌دهد :  بهانه‌های تکراری مسئولان برای قطعی‌های آب و برق صدای مردم خوزستان را درآورده است

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، قطعی مکرر آب و برق در شهرهای خوزستان یک تراژدی تکراری است که شهروندان این استان به ویژه اهواز هرساله در فصل خرما پزان با آن مواجه می‌شوند.

قطعی‌های آب و برق در گرمای طاقت فرسای بالای ۵۰ درجه‌ی تابستانِ خوزستان، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده و زندگی روزمره آنان مختل شده است.

در هفته اخیر بیشتر مناطق اهواز و کارون به خصوص مناطق محروم از جمله ملاشیه، عین دو، گلدشت، کوی سیاحی، کوت عبدالله و… شاهد قطع چند روزه آب یا برق یا هر دوی آن بودیم، این شیوه عملکرد و مدیریت قابل قبول نیست و هیچ توجیهی هم ندارد. به دلیل اینکه گرمای هوای خوزستان پدیده جدیدی نیست که متولیان امر نتوانستند برای افت فشار یا قطعی آب و همچنین قطعی برق چاره اندیشی کنند.

عملکرد تاسفبار این ایام شرکت‌های برق و آبفا نشان دهنده مدیریت فشل و ناکارآمد است که تاکنون نتوانستند برای قطعی آب و برق در فصل تابستان برنامه ریزی داشته باشند و اگر نیاز به تقویت تاسیسات، اورهال یا خرید تجهیزات بود، از قبل باید این اقدامات صورت می‌گرفت.

مسئولان آبفا و برق بجای حل اساسی این مشکل بهانه تراشی می‌کنند و انشعابات غیرمجاز و گرمای بی سابقه را دلیل قطعی‌ها بیان می‌کنند آیا مدیران این ارگان‌ها از تکرار کردن این بهانه‌های قدیمی خسته نشدند؟

شهروند ساکن منطقه عین دو اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: دائم قطعی آب و برق را در این منطقه داریم اما در تابستان قطعی آب و برق بیشتر شده و در این گرما برای خودمان و فرزندانمان غیر قابل تحمل است.

وی افزود: مسئولان فکر کنند در خانه‌ای که فرد بیمار، کودک و یا بزرگسالی وجود داشته باشد آیا در گرمای ۶۰ درجه، کودکان، بیماران و کهنسالان امکان تحمل بی‌برقی یا بی آبی را دارند.

موسوی‌زاده ادامه داد: مسئولان استانی تاکنون نتوانستند برای این مشکل یک راه حل اساسی و زیرساختی انجام بدهند و در زمان قطعی آب به آب‌رسانی با تانکر بسنده می‌کنند.

شهروند دیگری از منطقه ملاشیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه بیان کرد: منطقه ملاشیه یک منطقه محروم است و از نظر بهداشت نیز در رده بسیار پایین قرار دارد، با این اوصاف مردم ملاشیه همیشه قطعی آب و برق را دارند.

شریفی با بیان اینکه قطعی‌ها به ویژه قطعی آب زندگی ما را مختل کرده، افزود: دو فرزند ۵ ساله و دو ساله دارم که با قطعی برق و آب مدام گریه می‌کنند؛ مسئولان وجدان کاری ندارند اگر داشتند در برابر قطعی‌ها بی توجه نبودند.

خانم زرگانی از ساکنین منطقه مرکز شهر اهواز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: روزانه قطعی برق داریم و با قطع برق دسترسی به آب نیز از بین می‌رود و در این گرمای وحشتناک زندگی بدون آب و برق بر ما خیلی سخت شده است.

وی ادامه داد: مردم چقدر تاوان بی‌لیاقتی مسئولان را بدهند چرا مسئولان خودشان را جای مردم نمی‌گذارند آیا این سزاوار است که در گرم ترین روزهای تابستان چندین ساعت آب و برق نداشته باشم؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، قطعی مکرر برق و آب در این روزهای بسیار گرم و طاقت فرسا نارضایتی و خشم مردم شهرهای استان را به دنبال داشته است.

قطعی آب و برق بهداشت و سلامت مردم را به خطر انداخته و مدیران شرکت‌های آب و برق هر سال برای قطعی‌های آب و برق بهانه‌های بسیاری از جمله گرمای ‌بی‌سابقه، آتش گرفتن تاسیسات و … را مطرح می‌کنند آیا متولیان نباید برای چنین ایامی پیش‌بینی‌ و چاره‌اندیشی کنند، خیلی از متخصصین بومی اعتقاد دارند با یک تقویت شبکه، یا اورهال ساده و خرید ژنراتور بسیاری از قطعی‌های آب و برق قابل جلوگیری است. همچنین، با توجه به اینکه شبکه برق کشوری است می‌توان از دیگر استان‌های تولید کننده برق، درخواست برق کرد. اما مدیر دلسوزی و آینده‌نگری وجود ندارد، به همین منظور از دادستان به عنوان مدعی العموم انتظار می‌رود با متولیانی که ترک فعل نمودند برخورد بازدارنده داشته باشد، این گونه عملکرد در شأن مردم مظلوم و محروم استان خوزستان نیست.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1278مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین