مردم شهرستان کارون نگران ابتلا به هپاتیت و مشکلات گوارشی و پوستی هستند ؛ فاضلاب در لوله‌های آب شرب

مردم شهرستان کارون نگران ابتلا به هپاتیت و مشکلات گوارشی و پوستی هستند ؛ فاضلاب در لوله‌های آب شرب

مردم شهرستان شریف و شهید پرور کارون سال‌هاست که با مشکل جدی آب شرب سالم مواجه هستند، این روزها با معضلی جدید دیگری مواجه شده‌اند به گونه ای که آب لوله کشی بخشی از مناطق محروم این شهرستان، بوی تعفن و فاضلاب می‌دهد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مردم شهرستان کارون سال‌های متمادی است آرزوی نوشیدن یک لیوان آب سالم و بدون رنگ و بو را دارند. دیدن زنانی که بشکه‌های ۲۰ لیتری آب را در شهر جابجا می‌کنند تا بتوانند آب آشامیدنی خانوار خود را تامین کنند واقعاً از صحنه‌های دردناک زندگی روزانه در شهرستان کارون به شمار می‌رود که با گذشت این همه سال مسئولان نتوانستند فکری برای رفع این مشکل نمایند.

اهالی کارون این روزها با معضلی جدید دیگری مواجه شده‌اند به گونه ای که آب لوله کشی بخشی از مناطق محروم این شهرستان، بوی تعفن و فاضلاب می‌دهد.

مردم مظلوم کارون چندین سال است که به علت کیفیت پایین آب لوله کشی مجبور هستند آب آشامیدنی خود را از فروشندگان دوره‌گرد، مغازه‌ها و برخی نیز با استفاده از دستگاه تصفیه خانگی تامین کنند.

مردم این شهرستان، آبی که برای شرب، شستشو و استحمام از آن استفاده می‌کنند متعفن ومشمئز کننده و شبیه فاضلاب است به طوری که استفاده از آن برای شستشو نیز غیر ممکن می‌باشد که موجب نارضایتی و رنج شهروندان شده است.

ماجرا از این قرار است که مردم کوت عبدالله وقتی لوله آب را جهت استفاده باز می‌کنند با آبی متعفن با بوی فاضلاب مواجه می‌شوند که نه تنها قابل شرب نیست بلکه به دلیل تغییر رنگ و بوی بسیار بد برای وضو گرفتن نیز مناسب نیست.

رزاق ناصری یکی از ساکنین منطقه درویشیه کوت عبدالله در این خصوص می‌گوید: معمولاً این وضع از صبح تا غروب بیشتر می‌شود و وقتی لوله را برای مصرف آب استفاده می‌کنیم با آبی متعفن که بوی لجن می‌دهد مواجه می‌شویم باور کنید من و خانواده نمی‌توانیم با این آب وضو بگیریم.

ناصری افزود: این روزها بوی آب به قدری مشمئز کننده است که اگر این آب را برای فردی که ساکن شهرستان کارون نیست بیاورید بدون هیچ تردیدی آن را فاضلاب تشخیص می‌دهد، لذا تداوم این وضع سلامت مردم شریف شهرستان را به شدت تهدید می‌کند و از مسئولان انتظار داریم فکری عاجل برای حل این مشکل کنند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها برای درست کردن غذا و شستن دست و صورت و ظروف نیز مجبوریم از آب تصفیه استفاده کنیم و همان گونه که می‌بینید مردم ساکن در منطقه کوت عبدالله از تمکن مالی چندانی برخوردار نیستند و افزایش خرید آب تصفیه شده، برای خانواده‌ها مشکل ساز شده است.

راحله خزرجی یکی دیگر از ساکنین منطقه درویشیه گفت: مردم علاوه بر اینکه از این وضعیت و پرداخت هزینه‌های اضافی برای مصرف آب خسته شدند نگران سلامتی خود و فرزندانشان نیز هستند که مبادا بیماری‌های خطرناک ناشی از آب آلوده به جانشان بیفتد.

وی ادامه داد: وجود فاضلاب در آب نگرانی‌های جدی را در خصوص شیوع و ابتلای مردم به بیمارهای روده‌ای از جمله اسهال، هپاتیت، مشکلات گوارشی و پوستی را بوجود آورده و خانواده‌ها بسیار نگران این وضع هستند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مردم شهرستان شریف و شهید پرور کارون سال‌هاست با مشکل جدی آب شرب سالم مواجه هستند و مسئولان استانی نیز فقط به بازدیدها و وعده‌های پوچ بسنده می‌کنند، حال که مسئولان دولتی در رفع این معضل ناکام بودند از دادستان به عنوان مدعی العموم تقاضا می‌شود فکری به حال مردم شریف کارون کند زیرا این وضعیت حتی برای یک روز نیز قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/

 

درباره نویسنده

1278مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین