روزنامه نسیم خوزستان گزارش می‌دهد : چرا دریابانی و حراست بندر بوشهر در آب‌های خوزستان لنج‌های صیادی را متوقف می‌کنند؟

روزنامه نسیم خوزستان گزارش می‌دهد :  چرا دریابانی و حراست بندر بوشهر در آب‌های خوزستان لنج‌های صیادی را متوقف می‌کنند؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، لنجداران استان با مشکلات متعددی روبه رو هستند که این موضوع بر معیشت و فعالیت آنها تاثیر منفی گذاشته است.

افزایش قیمت و کاهش سهمیه سوخت، محدودیت وارداتی، نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب، نا‌امنی در دریا و قوانین خلق الساعه از جمله برخی مشکلاتی هستند که لنج‌داران خوزستانی با آن مواجه هستند.

این مشکلات باعث شده تا بسیاری از لنج‌داران این استان فعالیت خود را متوقف یا به شغل دیگری روی بیاورند، که این امر به نوبه خود موجب کاهش رونق اقتصادی در منطقه می‌شود.

اما اکنون جدا از مشکلات نام‌برده شده، معضل دیگری موجب نارضایتی لنج‌داران خوزستانی شده است؛ مرزبانی بوشهر، از فعالیت لنج‌داران خوزستانی جلوگیری می‌کند، این موضوع به دلیل اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و باید چرایی شیوه عملکرد مرزبانی بوشهر مشخص شود.

حیاوی، یکی از لنج‌داران خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: دریابانی یا مرزبانی هر استانی حوزه استحفاظیه مخصوص به خود را دارند. اکنون مشکل اصلی ما با دریابانی و حراست بندر بوشهر است که از حوزه استحفاظیه خود تا نصف آب‌های خوزستان وارد می‌شوند و لنج‌های صیادی خوزستانی‌ها را متوقف می‌کنند.

وی افزود: اگر کار لنج‌داران خوزستانی نوعی تخلف است چرا دریابانی استان، ما را متوقف نمی‌کند! اگر تخلف نیست چرا دریابانی بوشهر باید کار لنج‌های صیادی را متوقف کند!؟

لنج دار خوزستانی با اشاره به نبود امکانات آتش‌نشانی در برخی اسکله‌ها ادامه داد: مشکلات زیادی در زمینه امکانات در اسکله‌ها و زیرساختی داریم که انتظار داریم مسئولان استانی مشکلات لنج‌داران را رفع کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مدیریت و نظارت دقیق و صحیح رأس همه امور است، اما متاسفانه در خوزستان عدم اجرای صحیح قوانین و سوء مدیریت‌ها موجب کاهش رونق اقتصادی در استان شده لذا این نشریه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت چهاردهم خواستار رسیدگی به وضعیت‌ آشفته مدیریت در همه سازمان‌ها و ارگان‌ها است تا شاهد سردرگمی بیش از پیش شهروندان، کارکنان و فعالین مشاغل آزاد از جمله لنج‌داران خوزستانی نباشیم.

درباره نویسنده

1278مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین