مماشات و مسامحه با مدیران راه‌های غیر استاندارد و پرخطر را پایان دهید ؛ چرا پلیس راه خوزستان ترک فعل متولیان جاده‌های مرگ را به دادستانی اعلام نمی‌کند؟

مماشات و مسامحه با مدیران راه‌های غیر استاندارد و پرخطر را پایان دهید ؛  چرا پلیس راه خوزستان ترک فعل متولیان جاده‌های مرگ را به دادستانی اعلام نمی‌کند؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در جاده‌های استان ترددهای زیادی به دلیل جغرافیای خوزستان و همچنین وجود دو مرز شلمچه و چذابه، زائران عتبات، راهیان نور و صادرات یا ورادات کالا از کشورهای همسایه، وجود دارد.

اکثر جاده‌ها و محورهای پر تردد خوزستان متاسفانه به دلیل نداشتن استاندارهای لازم و بی توجهی متولیان، به قتلگاه رانندگان، مسافران به ویژه جوانان مبدل شده است‌.

جاده‌هایی که چاه‌های نفت و شرکت‌های صنعتی بزرگ خوزستان که اقتصاد کشور را می‌چرخانند را آباد کردند اما خود فاقد کوچکترین امکانات و استاندارهای لازم جهت تردد خودروها هستند.

آیا چاه‌های نفت و دیگر منابع و ثروت‌های خدادادی موجود در خوزستان، توانایی تخصیص اعتبار جهت تعریض، روشنایی، نوسازی آسفالت و بهسازی جاده‌ها و محورهای پرخطر استان را ندارند! به دور از انصاف است که درآمد این صنایع برای اتوبان‌ها، جاده‌ها، متروها و دیگر پروژه‌های عمرانی پایتخت‌ و دیگر استان‌ها هزینه ‌می‌شود و خوزستان تنها نام استان ثروتمند را یدک بکشد.

برای شرکت‌های بزرگ و مسئولان باید شرم‌آور باشد که جاده‌های استان زرخیز خوزستان علیرغم این‌همه ثروت اما به دلیل آمار بالای حوادث به جاده‌های مرگ و قتلگاه معروف شوند.

آمار بالای جان‌باختگان و قطع عضو به دلیل تصادف در جاده‌های پرخطر استان، مساله بدیهی نیست که مسئولان نسبت به آن چشم‌پوشی و سکوت اختیار می‌کنند بلکه جان شهروندان و مسافران در میان است‌.

بی‌توجهی و عملکرد ضعیف ارگان‌هایی مثل اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای استان و راه و شهرسازی خوزستان به عنوان متولیان اصلی در دهه اخیر بی‌سابقه است اما موضوع مهمتر این است که چرا مجموعه پلیس‌راه خوزستان نسبت به این سوءمدیریت‌ها و ترک فعل متولیان سکوت کرده و چرا تاکنون نسبت به معرفی این متخلفان به دادستانی اقدام نکرده است؟

در چند سال اخیر مجموعه فراجای کشور (فرماندهی نیروی انتظامی) و مخصوصا پلیس راهور در برخورد با خودروسازان و وزارتخانه‌هایی که در حفظ جان مردم کوتاهی می‌کنند کوچکترین اغماض و مسامحه‌ای نداشته است اما متاسفانه در خوزستان شاهد خلاف این موضوع بوده‌ایم یا اینکه رسانه‌ها از اقدامات پلیس راه استان بی‌اطلاع هستند!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اهمیت موضوع و آمار بالای حوادث جاده‌ای در محورهای مختلف استان و بررسی دلایل وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های پرخطر و معروف به قتلگاه، متاسفانه علیرغم تماس‌های مکرر خبرنگار این نشریه با مجموعه پلیس راه خوزستان برای مصاحبه و شفاف سازی بی‌جواب ماند.

درباره نویسنده

1278مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین