افزایش نارضایتی مردم و طولانی شدن پروژه های استانی نشان می دهد ؛ خوزستان نیازمند استانداری کارآمد ، توانمند و دلسوز است !

افزایش نارضایتی مردم و طولانی شدن پروژه های استانی نشان می دهد ؛ خوزستان نیازمند استانداری کارآمد ، توانمند و دلسوز است !

خوزستان علی رغم برخوردی از سایر منابع خدادادی و پتانسیل ها موجود همچنان از وجود حداقل ها رنج می برد و سال به سال جایگاه این استان در حال نزول به پایین ترین رتبه بندی های مهم کشوری است و در چالش ها ، کاستی ها ، ناهنجاری ها و مشکلات و معضلات اجتماعی رتبه های نخست در کشور را دارد درو می نماید !

میزان نارضایتی در حال افزایش است و ادامه حیات در این شرایط طاقت فرسا روز به روز برای مردم سخت تر می شود و موجب شده آمار مهاجرت به سایر استان ها روندی رو به رشد با شیب بالا داشته باشد .

اگربه استان های دیگر سفر کرده و کوچکترین گفتگویی را با هموطنان مان در آن استان ها داشته باشید خواهید دانست آنان مشکلات و معضلات رایج مان را بهتر از مدیران و مسئولان استانی می دانند .

بی برقی ، بی آبی ، بی هوایی ! مشکلات اقتصادی، بیکاری ، بحران‌های زیست‌محیطی و زیرساختی، ضعف مشهود در نظام سلامت و آموزش ، کمبود امکانات رفاهی تنها گوشه ای از این گرفتاری هاست که مردم فقیر و مظلوم خوزستان با ان دست به گریبانند .

عدم تخصیص اعتبارات لازم یکی از علل و عوامل عمده عقب ماندگی این استان بیان می شود موضوعی که مسئولان ارشد کشور همواره آن را انکار می نمایند و ادعا دارند بیشترین اعتبارات به خوزستان اعطا شده ولی ناتوانی مدیران و مسئولانی استانی در هزینه کرد بجای آنها موجب شده استان پیشرفت ننماید !

انچه مسلم است طولانی شدن و گاها خاتمه نیافتن پروژه های عمرانی ضعف اساسی مدیران و مسئولان رده بالای استانی را می رساند و بیانگرآن است که آنان حتی در اولویت بندی نیازها و اجرای آنها در زمان مناسب نیز دچار عجز و ناتوانی اند.

از اینرو شایسته استانداری با توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای مدیریت بحران‌ها و حل مشکلات اساسی خوزستان انتخاب شود ، استانداری که با شناخت دقیق از وضعیت استان و نیازهای مردم، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را برای بهبود شرایط تدوین و اجرا نماید .

مردم ولایت مدار خوزستان که همواره در خط مقدم دفاع از کشور و تولید ثروت ملی دین خود را با این کشور ادا نموده اند شایسته بهترین خدمات و امکانات هستند و به حق است رئیس محترم جمهور نسبت به رفع کلکسیونی از چالش ها ، ناملایمات و ناهنجاری های موجود توجهی ویژه به آن داشته باشد .

بالابردن میزان مشارکت مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری و توانایی در برقراری ارتباط صمیمانه و موثر با مردم و شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها از ویژگی های یک استاندار و مدیر ارشد و توانمنداست تا ارتباطی مستقیم و صمیمانه با مردم که می‌تواند به بازسازی اعتماد عمومی و کاهش نارضایتی‌ها کمک نماید برقرار نماید و امیدهای تازه‌ای برای بهبود وضعیت این استان زنده نماید.

علی سلامت دوم
مدیر مسئول

درباره نویسنده

1279مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین