نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با روزنامه نسیم خوزستان : برخی مدیران به ظاهر انقلابی رویدادهای هنری و ارزشی را تعطیلی کردند

نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با روزنامه نسیم خوزستان :  برخی مدیران به ظاهر انقلابی رویدادهای هنری و ارزشی را تعطیلی کردند

هنرمند خوزستانی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با وجود پتانسیل عظیم، سرمایه‌های فرهنگی و هنری نتوانسته است دستاورد قابل توجهی در توسعه فرهنگی استان داشته باشد.

مصطفی بوعذار، نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر، سهم استان خوزستان بسیار ناچیز است و در حقیقت به فضاهای فرهنگی و هنری به ویژه در مرکز استان اضافه نشده است.

وی با اشاره به استهلاک مجموعه‌های هنری و نمایشی در اغلب شهرستان‌ها گفت: در مقایسه با افتتاح ابر پروژه‌ها در سایر استان‌ها دچار عقب ماندگی هستیم به طور مثال، موزه هنرهای معاصر را نتوانستند به آغوش هنرمندان بازگردانند و افتتاح نمادین خانه هنرمندان یک فریب عمومی برای هنرمندان تلقی می‌شود، چراکه هنرمندان اجازه حضور در آن را ندارند.

دبیر همایش‌ها و رویدادهای ملی در استان خوزستان ادامه داد: ارشاد خوزستان نیازمند ارشاد است، چرا که پاسخگوی بخشی از مطالبات هنرمندان نیست و کناره گیری هنرمندان ناشی از عملکرد ناصحیح مدیران در این مجموعه فرهنگی است.

این کارگردان و منتقد فرهنگی عنوان کرد: بارها دلسوزان فرهنگی و منتقدان هنری استان، آسیب‌های تشکیلاتی و مدیریتی و همچنین اعمال نظر شخصی برخی افراد را به مدیرکل فعلی ارشاد خوزستان انتقال دادند اما هیچ اتفاقی در روند بهبود اوضاع فرهنگی و هنری مشاهده نشد.

بوعذار با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگی همه جانبه تصریح کرد: محرومیت و تبعیض با شعار «عدالت فرهنگی» همخوانی ندارد و ادارات فرهنگ و ارشاد برخی شهرستان‌ها عملاً تعطیل هستند.

کارگردان برتر جشنواره بین المللی تئاتر فجر ادامه داد: با روی کار آمدن برخی مدیران به ظاهر انقلابی، رویدادهای هنری و ارزشی استان نه تنها تقویت نشدند بلکه دچار تعطیلی شدند و چنین اتفاقاتی برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اهمیتی ندارد.

ایده پرداز و دبیر برگزاری سوگواری ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی بیان کرد: سوگواری نمایشی اربعین پس از ۸ سال برگزاری به همت مدیران جهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تعطیل شد تا نشان بدهند که اولویت آنها مسائل و افراد دیگر است. این در حالیست که اساس و رویکرد رویدادهای هنری ریشه در جایگاه آنان در میان هنرمندان و سابقه اجرای آن می‌باشد.

این هنرمند خوزستانی و دبیر انجمن تئاتر شاهد اهواز گفت: گویا تکمیل پلاتوهای تالار آفتاب به دولت چهاردهم انتقال یافت و باز هنرمندان را بازیچه شعارهای خود کردند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بوعذار در پایان خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان علی رغم شعارهای متفاوت هیچ حمایت مالی از همایش‌های راهیان نور و سوگواره اربعین حسینی نداشته و به تعهدات خود عمل نکرد.

درباره نویسنده

1323مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین