روزنامه نسیم خوزستان از وضعیت اسفناک نظارتی آموزش و پرورش استان گزارش می‌دهد : کوچ اجباری دانش آموزان به مدارس غیر انتفاعی

روزنامه نسیم خوزستان از وضعیت اسفناک نظارتی آموزش و پرورش استان گزارش می‌دهد :   کوچ اجباری دانش آموزان به مدارس غیر انتفاعی

خانوادهای قشر متوسط و ضعیف جامعه به دلیل اوضاع بد اقتصادی به مدارس دولتی پناه می‌برند اما برخی مدیران مدارس دولتی با بهانه‌ای مختلف، والدین را به اجبار به سمت مدارس غیرانتفاعی سوق می‌دهند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مشکلات ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس دولتی، سالیان متمادی است که دغدغه بسیاری از خانوادهاست. با وجود اینکه وزارت آموزش و پرورش قبل از شروع ثبت‌نام بر تسهیل ثبت‌نام و عدم گرفتن هزینه‌ از والدین تاکید دارد اما همچنان شاهد چالش‌هایی هستیم که به نظر می‌رسد ریشه در عدم نظارت کافی و دقیق این نهاد در خوزستان دارد.

در سال‌های اخیر مشکلات رایج در ثبت‌نام دانش‌آموزان دریافت وجه غیرقانونی و محدوده بندی جغرافیایی بود اما امسال خانواده‌های خوزستانی از مشکل جدیدی گله‌مند هستند که مدیران برخی مدارس دولتی شروط جدید برای ثبت‌نام دانش‌آموز در نظر گرفتند و از ثبت‌نام دانش‌آموز با نمره معمولی (خوب) سرباز می‌زنند و به‌بهانه عدم ظرفیت و … والدین را با برنامه ریزی قبلی به مدارس غیرانتفاعی حواله می‌دهند.

والدین دانش‌آموزان علیرغم پیگیری و مراجعه به آموزش و پرورش آنهم در گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیدند و این موضوع موجب سرگردانی تعداد زیادی از خانواده‌ها گردیده است و بعضا شاهد زد و خورد والدین دانش‌آموزان با مدیران مدارس هستیم.

خانوادهای قشر متوسط و ضعیف جامعه به دلیل اوضاع بد اقتصادی به مدارس دولتی پناه می‌برند اما برخی مدیران مدارس دولتی با بهانه‌ای مختلف، والدین را به اجبار به سمت مدارس غیرانتفاعی سوق می‌دهند؛ گویا در خوزستان دست‌هایی وجود دارد که به اجبار دانش‌آموزان را به مدارس غیرانتفاعی هدایت می‌کند.

کمتر از یک ماه به آغاز سال تحصیلی مانده است و می‌طلبد نمایندگان خوزستان در کمیسیون آموزش مجلس با پاسخگو کردن وزیر آموزش و پرورش فکری به‌ حال والدینی که بیش از ۵۰ روز است که هنوز نتوانسته‌اند فرزند خود را در مدرسه دولتی ثبت نام کنند، انجام دهند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به ضعف آموزش و پرورش خوزستان در نظارت بر مدارس دولتی و نارضایتی مردم از سیستم آموزشی استان، انتظار می‌رود که نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس (آقایان سید محسن موسوی‌زاده نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه، سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و فرشاد ابراهیم پور نماینده مردم ایذه و باغملک) که برخی از این بزرگواران صحبت از حضور پدرخوانده‌ها در آموزش و پرورش استان می‌زنند چاره اساسی جهت وضعیت اسفناک آموزش و پرورش خوزستان کنند و خود را به جای والدین سرگردان بگذارند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1303مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین