پاسخ روزنامه نسیم خوزستان به جوابیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان

پاسخ روزنامه نسیم خوزستان به جوابیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان با انتشار جوابیه ای به مطلب منتشر شده در پرتال خبری «نسیم خوزستان» به تاریخ ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳  با عنوان «کوچ اجباری دانش آموزان به مدارس غیر انتفاعی» پاسخ داد. در این جوابیه آمده است:
بر اساس دستور العمل وزارتی ثبت نام دانش آموزان، آموزشگاه های عادی دولتی در صورتی که دانش آموز متقاضی ثبت نام، در محدوده جغرافیایی مشخص شده برای آن آموزشگاه قرار داشته باشد، با بررسی مدارک لازم، اقدام به ثبت نام متقاضی می کنند.
ثبت نام در مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد هرکدام شیوه نامه ملی خاص خود را دارد که مدیران این مدارس موظف بر اجرای آن هستند.

ضوابط ثبت نام مدارس شاهد، توسط ستاد شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و هرسال در قالب دستورالعمل کشوری جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ می شود که در این دستورالعمل ضوابط علمی ورود به این مدارس و شرایط ادامه تحصیل تعیین شده است.

بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سنوات اخیر ثبت نام در مدارس دولتی بسیار افزایش یافته است و متقاضیان ثبت نام در این گونه مدارس از سمت مدارس غیر دولتی روندی بر خلاف آن چیزی است که نگارنده عنوان کرده اند.

*پاسخ تحریریه روزنامه نسیم خوزستان به جوابیه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان*

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَا تَلۡبِسُواْ ٱلۡحَقَّ بِٱلۡبَٰطِلِ وَتَکۡتُمُواْ ٱلۡحَقَّ وَأَنتُمۡ تَعۡلَمُونَ

پیرامون جوابیه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص گزارش روزنامه نسیم خوزستان با عنوان “کوچ اجباری دانش‌آموزان به مدارس غیر انتفاعی” ضمن تشکر از پیگیری مدیر محترم اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آن اداره‌کل، مطالبی را به اطلاع مردم فهیم و شهید پرور خوزستان می‌رساند که به شرح ذیل می‌باشد:

۱- اگر مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان خوزستان حداقل ۳ دقیقه گزارش مذکور را با دقت ملاحظه می‌نمود متوجه می‌شد مطلب مورد اشاره در خصوص مدارس دولتی عادی بوده‌ و ارتباطی با مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد نداشته و ندارد‌.

۲- اگر مسئولان آموزش و پرورش استان خوزستان فقط روزانه *نیم ساعت* برای سرکشی از مدارس وقت می‌گذاشتند و سرگردانی والدین محترم در گرمای ۵۰ درجه در جلوی درب مدارس را مشاهده می‌کردند قطعا این‌گونه با مشکلات مردم بیگانه نبودند.

۳- با یک استعلام ساده از نیروی انتظامی می‌توان فهمید میزان درگیری والدین عصبانی با کادر مدارس در ایام ثبت نام چه میزان بوده که متاسفانه متولیان سیستم آموزش و پرورش خوزستان به دلیل عدم حضور در میدان و بسنده کردن به گزارشات کاغذی از معضلات مردم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

۴- متاسفانه در فصل ثبت‌نام، برخی مدیران مدارس دولتی شرط‌های بسیار سنگینی برای والدین می‌گذارند که بعضا خانواده‌های متمول هم از انجامش ناتوان هستند چه برسد خانواده‌های کم بضاعت و … .

۵- انتصاب غیر کارشناسی و سیاسی برخی مدیران مدارس در چند سال اخیر، ضربه مهلکی به وجه آموزشی استان خوزستان وارد کرده و بازنشستگی زودتر از موعد معلمان، افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان بخشی از آثار نمایان آن در جامعه می‌باشد.

۶- دریافت وجه، کاغذ آچار، پرداخت قبوض آب و برق مدرسه، خرید وسایل، تعمیر سقف و رنگ آمیزی کلاس‌های درس، بخش کوچکی از درخواست‌های مدیران مدارس در زمان ثبت‌نام از والدین دانش آموزان است که علیرغم اطلاع مدیران آموزش و پرورش استان خوزستان، متاسفانه اقدام سلبی در این خصوص صورت نگرفته است.

در پایان، تحریریه روزنامه نسیم خوزستان به مدیران آموزش و پرورش خوزستان یادآور می‌شود بعد از انتشار گزارش «کوچ اجباری دانش آموزان به مدارس غیر انتفاعی» گزارش‌های مفصل و متعددی از تخلفات مدیران مدارس دولتی و بی‌توجهی مسئولان مربوطه به گزارشات مردمی، به این نشریه ارسال شده که به زودی طی چند مرحله در روزنامه نسیم خوزستان منتشر خواهد شد و همچنین تخلفات از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری حقوقی می‌شوند.

درباره نویسنده

7500مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین