روزنامه نسیم خوزستان از نادیده گرفتن مهمترین استان کشور در کابینه دولت چهاردهم گزارش می‌دهد؛ سر بی‌کلاه خوزستان در دولت پزشکیان

روزنامه نسیم خوزستان از نادیده گرفتن مهمترین استان کشور در کابینه دولت چهاردهم گزارش می‌دهد؛ سر بی‌کلاه خوزستان در دولت پزشکیان

همه دولتمردان در حرف، صحبت‌های امیدوارانه درباره خوزستان می‌زنند و اینکه این استان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده و باید ما هم دین خود را ادا کنیم، اما با پایان سفر و خروج از خوزستان تمام این حرف‌ها به فراموشی سپرده می‌شود و این استان را با مشکلاتش تنها می‌گذارند!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، روز گذشته لیستی از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از سوی دکتر پزشکیان تقدیم مجلس شد که متاسفانه باز هم خوزستان بازنده این ماراتن بود.

با نگاهی اجمالی به لیست وزرای پیشنهادی متوجه سهم بالای برخی مناطق از جمله شمال غربی کشور در وزارتخانه می‌شویم اما نخبگان جنوب کشور از جمله استان خوزستان در این لیست جایی نداشتند.

آقای پزشکیان در سخنرانی‌ها و تبلیغات انتخاباتی خود از تعلق خاطر به خوزستان و خوزستانی‌ها سخن گفتند به همین دلیل انتظار می‌رفت که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان این استان در دولت خود استفاده کند.

شعار رئیس جمهور استفاده از ظرفیت همه اقوام در دولت بود اما حال می بینیم خوزستانی که رنگین‌کمانی از اقوام را در خود جای داده منهای یک وزارتخانه (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در وزراتخانه‌های دولت چهاردهم جایی ندارند.

بیش از ۷۰ درصد درآمد کشور از خوزستان حاصل می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود انتظار می‌رود که در وزارت‌خانه‌های نفت، جهاد کشاورزی، نیرو و کار که نخبگان زیاد و با تجربه در این حوزه‌ها داریم، گزینه‌های پیشنهادی خوزستانی باشند.

آیا سیاسیون پایتخت‌نشین و نمایندگان استان خوزستان نتواستند، دولت را برای انتخاب وزیر خوزستانی متقاعد کنند!؟ یا رئیس جمهور دولت چهاردهم کارش با مردم خوزستان تمام شده و شعارهای خود را از همین ابتدا فراموش کرده است؟

در همه دولت‌ها مدیران توانمند خوزستان مورد بی توجهی قرار گرفتند

سید فرج موسوی، استاد دانشگاه و فعال اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه اظهار داشت: خوزستان ویژگی‌های خاص به خود را به لحاظ کشاورزی، نفت و گاز، پتروشیمی، رودخانه‌ها، گردشگری و … دارد.

وی با بیان اینکه خوزستان در حوزه کشاورزی بی‌نظیر است، افزود: استان خوزستان در بحث تولید و تربیت مدیران توانمند، موفق بوده و شرایط بحرانی متفاوتی را طی کرده به همین دلیل انتظار داریم دولت چهاردهم نگاه ویژه به خوزستان داشته باشد و از مدیران اجرایی توانمند، متخصص و انقلابی بومی این استان استفاده کند.

موسوی با بیان اینکه ما به دنبال سهم خواهی نیستیم، گفت: در همه دولت‌ها مدیران توانمند خوزستان مورد بی توجهی قرار گرفتند و حق خوزستان ادا نشده است.

لابی‌هایی که در خوزستان وجود دارد هم افزا نیستند و در تقابل یکدیگرند

ناجی غافلی رئیس دانشگاه پیام نور رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: انتخاب وزرا، گمانه‌زنی است اما انتظار داشتیم با توجه به اینکه بیشتر تولید نفت در خوزستان واقع شده، وزیر نفت خوزستانی باشد.

استاد دانشگاه و فعال اجتماعی استان خوزستان تصریح کرد: لابی‌هایی که در خوزستان وجود دارد هم افزا نیستند و در تقابل یکدیگرند و مرکز نشینان از این اختلاف استفاده می‌کنند؛ در دولت‌های متفاوت خوزستان از وزارتخانه‌ها دور بوده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، همه دولتمردان در حرف، صحبت‌های امیدوارانه درباره خوزستان می‌زنند و اینکه این استان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده و باید ما هم دین خود را ادا کنیم، اما با پایان سفر و خروج از خوزستان تمام این حرف‌ها به فراموشی سپرده می‌شود و این استان را با مشکلاتش تنها می‌گذارند!

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1323مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین