نارضایتی بی‌سابقه زواز از مشکلات حمل و نقل و اسکان زائران شهرستانی و اتباع در شهرهای استان ؛ ستاد اربعین خوزستان رفوزه شد

نارضایتی بی‌سابقه زواز از مشکلات حمل و نقل و اسکان زائران شهرستانی و اتباع در شهرهای استان ؛ ستاد اربعین خوزستان رفوزه شد

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مشکل اسکان زائران در مناطق مرزی و همچنین بازگشت آنها به محل سکونتشان از چالش‌های همیشگی رویداد عظیم اربعین در استان خوزستان بوده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مشکل اسکان زائران در مناطق مرزی و همچنین بازگشت آنها به محل سکونتشان از چالش‌های همیشگی رویداد عظیم اربعین در استان خوزستان بوده است.

افزایش تعداد زائران هم‌وطن و اتباع، کمبود زیرساخت‌های اسکان در مرزها و مسیرهای منتهی به آن و همچنین نبود برنامه‌ریزی صحیح و جامع برای اسکان زائران موجب سرگردانی و بروز مشکلات عدیده‌ای برای زوار ابا عبدالله الحسین (ع) شده است.

متأسفانه ستاد اربعین خوزستان تنها جلساتی را در طی سال بدون هیچگونه خروجی و دستاوردی برگزار می‌کند و در عمل و واقعیت شاهد تغییرات چشمگیر زیرساختی در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیرها منتهی به آن نیستیم.

بعد از این همه سال پذیرایی از زوار ابا عبدالله الحسین (ع) ضعف مدیریتی در اسکان و حمل و نقل زائران قابل پذیرش و توجیه نیست. زوار ایرانی و غیر ایرانی در کشور عراق مشکل اسکان و حمل و نقل ندارند! اما هنگام بازگشت تا وارد خاک کشورمان می‌شوند به دلیل بی‌نظمی و سوءمدیریت ستاد اربعین خوزستان در مرزها و مسیرهای منتهی به مرکز استان سرگردان هستند.

مسئولان جهت عادی جلوه‌ دادن مرزها، زائران را به سمت آبادان، خرمشهر، بستان و اهواز راهنمایی می‌کنند، در حالی که زوار به محض خروج از مرز با مشکلات عدیده‌ای مثل حمل و نقل، اسکان و … مواجه می‌شوند و هیچ‌کدام از مسئولان نیز معضلات و مشکلات را گردن نمی‌گیرد و همین موضوع سبب شده متولیان ستاد اربعین خوزستان در امتحان اربعین امسال رفوزه شوند.

اما مثل همیشه نیروهای مردمی هستند که به صورت خودجوش در مناطق آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، حمیدیه و مخصوصا اهواز اسکان، خورد و خوراک و حتی حمل و نقل زوار را با هزینه‌های شخصی فراهم می‌کنند و در حقیقت آبروی نظام را حفظ کردند.

در سایه بی‌خیالی مسئولان متاسفانه برخی رانندگان “سوء استفاده‌چی” نیز زائران شهرستانی و اتباع را در نیمه راه پیاده می‌کنند و صحنه‌های دردناکی را رقم می‌زنند، زواری که آن طرف مرز مورد احترام و تکریم قرار می‌گیرند اما با ورود به مرزهای خوزستان به واسطه عدم برنامه ریزی و ضعف مدیریتی در مناطق خوزستان سرگردان هستند.

البته برخی اعتقاد دارند دلیل اصلی سرگردانی و وضعیت اسفناک حمل و نقل و اسکان زائران شهرستانی و اتباع، حضور متولیان و مسئولان استان خوزستان در تهران برای لابی و ارتباط با وزرای جدید جهت حفظ سمت و کرسی مدیریتی خود هستند.

در این میان تنها دستگاهی که به وظایف خود به خوبی عمل کرده نیروهای نظامی و امنیتی هستند که جای قدردانی دارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه سوء مدیریت متولیان در حمل و نقل و اسکان زوار باعث خستگی و نارضایتی زائران ابا عبدالله الحسین (ع) شده لذا اسکان زائران اربعین در یکی دو روز مانده به اوج بازگشت زوار، نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مختلف است و با اتخاذ راه‌کارهای مناسب و برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان به بهبود وضعیت اسکان زائران و افزایش رضایت‌مندی آن‌ها کمک کرد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1323مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین