۴ نامزدی که بیشترین شانس را برای سکانداری استانداری خوزستان دارند

۴ نامزدی که بیشترین شانس را برای سکانداری استانداری خوزستان دارند

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، انتخاب استاندار برای استانی با ویژگی‌های خاص مانند خوزستان، نیازمند توجه به مجموعه‌ای از ملاک‌ها و شاخص‌های کلیدی است. این ملاک‌ها به دلیل اهمیت استراتژیک، تنوع قومی و مذهبی، منابع غنی انرژی و چالش‌های زیست‌محیطی این استان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

استاندار باید به طور کامل با بافت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان آشنا باشد و چالش‌هایی مانند بیکاری، فقر، نابرابری، مشکلات زیست‌محیطی، مسائل قومی و مذهبی را به خوبی بشناسد.

با توجه به اهمیت بخش انرژی در اقتصاد خوزستان، استاندار این استان باید به مباحث فنی و تخصصی مرتبط با صنایع نفت و گاز تسلط ویژه‌ای داشته باشد. همچنین، آشنایی با موضوعات کشاورزی و آب نیز بسیار ضروری است.

استان خوزستان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص خود، مستعد وقوع بحران‌هایی مانند سیل، خشکسالی و گرد و غبار است. استاندار باید توانایی مدیریت این بحران‌ها و تصمیم‌گیری سریع و موثر در شرایط بحرانی را داشته باشد.

استاندار باید بتواند در شرایطی که تنش‌های اجتماعی و سیاسی افزایش می‌یابد، با تدبیر و خردمندی عمل کند و از بروز بحران‌های گسترده‌تر جلوگیری کند.

جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و ایجاد اشتغال، از مهم‌ترین چالش‌های استان خوزستان است. استاندار خوزستان باید بتواند با بخش خصوصی تعامل سازنده‌ای برقرار کند و محیط امن و مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم آورد.

در چند روز اخیر که وزیر کشور صحبت از تغییر استانداران تا پایان شهریور کرده است، گزینه‌های احتمالی جهت تصدی کرسی استانداری خوزستان نیز توسط اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی و برخی کارشناسان منتشر شده است.

۱- حسین زاده، معاون سیاسی سابق استانداری خوزستان و رئیس اسبق دانشگاه آزاد (خوزستانی)

۲- ناصر راشدی قائم مقام فعلی وزیر اطلاعات (خوزستانی)

۳- دکتر احمد سیاحی معاون عمرانی سابق استانداری خوزستان، مدیرعامل اسبق آبفای خوزستان و از مدیران ارشد وزارت نیرو (خوزستانی)

۴ـ فریدون حسنوند، نماینده ادوار مجلس، رئیس حداقل ۴ دوره کمیسیون انرژی مجلس و استاندار سابق بوشهر (خوزستانی)

هر کدام از این بزرگواران از تخصص و مهارت ویژه‌ای برخوردار هستند و سوابق کاری و سیاسی آنها اینگونه نشان می‌دهد که در صورت حضور حسین زاده به عنوان استاندار خوزستان فضای سیاسی استان بازتر شده و حضور چهره‌های دانشگاهی در دولت بیش از پیش می‌شود.

حضور ناصر راشدی به عنوان استاندار خوزستان به واسطه تخصص و شغل ایشان که هم‌اکنون نامبرده قائم مقام وزیر اطلاعات می‌باشد قطعا به ارتقای امنیت استان می‌انجامد اما فضای سیاسی خوزستان به دلیل نگاه امنیتی راشدی بسیار بسته خواهد بود و اغلب انتصاب مدیران دستگاه‌های دولتی از نیروهای امنیتی صورت می‌گیرد.

اما اگر احمد سیاحی که سابقه معاونت عمرانی استانداری خوزستان را دارد و در موضوعات آب و فاضلاب نیز از تبحر و تسلط ویژه‌ای برخوردار است به عنوان استاندار خوزستان معرفی شود به غیر از تخصص با برخورداری از مدرک مهندسی آب و دکتری محیط زیست می‌تواند مشکلات عمرانی، معضلات آب و فاضلاب، کشاورزی و زیست محیطی را به شکل قابل توجهی مرتفع نماید. بسیاری از کارشناسان رسانه‌ها اعتقاد دارند انتصاب دکتر احمد سیاحی می‌تواند معضلات ۴۰ ساله آب و فاضلاب را حل نماید و به وضعیت اسفناک آب شرب و شبکه‌های فرسوده فاضلاب پایان دهد.

ولی اگر فریدون حسنوند که ید طولایی در کسوت نمایندگی مجلس و ریاست چندین دوره کمیسیون انرژی را دارد به عنوان استاندار خوزستان معرفی شود به گفته کارشناسان انرژی با تسلطی که نماینده ادوار اندیمشک دارد حق و حقوق و سهم واقعی خوزستان از نفت، گاز و انرژی به این استان باز خواهد گشت و ناترازی‌های انرژی برای همیشه با خوزستان خداحافظی خواهند کرد البته روحیه خستگی ناپذیری ایشان می‌تواند در رفع زودهنگام مشکلات و معضلات استان بسیار تاثیر گذار باشد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، انتخاب استاندار برای مردم این استان یک تصمیم بسیار مهم و سرنوشت‌ساز محسوب می‌شود که امید می‌رود دولت چهاردهم با مشورت نمایندگان خوزستان، فردی شایسته از نخبگان متخصص، متعهد و توانمند بومی این استان، برای سکانداری استانداری خوزستان برگزیند.

درباره نویسنده

7503مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین