شورای‌عالی استان‌ها طرح تمدید شوراهای فعلی را تصویب کرد / مخالفت مجلس با ۷ ساله شدن شوراهای فعلی

شورای‌عالی استان‌ها طرح تمدید شوراهای فعلی را تصویب کرد / مخالفت مجلس با ۷ ساله شدن شوراهای فعلی

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بسیاری از شهروندان شهرهای خوزستان به دلیل عملکرد ضعیف شوراهای فعلی و انتخاب شهرداران ناکارآمد و غیربومی، برای برگزاری دور جدید انتخابات شورای شهر لحظه شماری کنند.

در حالی‌ که نمایندگان مجلس ٣ ماه پیش به ٧ ساله شدن شوراهای شهر رأی منفی دادند، رئیس شورای‌عالی استان‌ها می‌گوید که دوباره طرح به مجلس می‌فرستیم.

«پیگیری برای افزایش طول عمر شورای ششم بی‌نتیجه است» این را ولی‌الله بیاتی نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید.

موسی‌الرضا حاجی بگلو رئیس جدید شورای‌عالی استان‌ها نیز گفت: «طرح افزایش عمر شورای فعلی را تصویب و دوباره به مجلس می‌فرستیم».

همچنین مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران بعد از تصویب طرح هفت ساله شدن شوراهای شهر فعلی از سوی شورای عالی استان‌ها گفت: «از مصوبه قبلی ۶ ماه نگذشته و دوباره این طرح مطرح نخواهد شد.»

بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی در آخرین جلسه مجلس یازدهم که در ۲ خرداد سال جاری برگزار شد با رای نمایندگان مجلس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح شد و طبق اصلاحیه جدید شوراهای شهر و روستا در این دوره ۴ساله و در دوره بعد ۳ ساله هستند تا امکان برگزاری هم‌زمان هشتمین دوره انتخابات شوراها با پانزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم شود.

اما دیروز طرح دوفوریتی برای افزایش طول عمر شوراهای شهر فعلی از سوی شورای‌عالی استان‌ها تصویب شد و به گفته رئیس شورای عالی استان‌ها این طرح به زودی به مجلس ارسال خواهد شد.

رئیس شورای‌عالی استان‌ها که ۵ روز است سکان اداره این شورا شده عنوان کرد: طرح تمدید شوراهای شهر فعلی باهدف کاهش هزینه‌ها و پیشگیری از اتلاف وقت است و در طرح جدید شهرداران باید مجددا رأی اعتماد از اعضای شورا بگیرند.

رضا جباری کارشناس مسائل شهری  نیز در این خصوص گفت: قانون گفته باید شورا‌ها چهار‌ساله باشند و نمی‌توان عمر شوراها را کم کرد.

حمید هادیان دیگر کارشناس مسائل شهری نیز خاطرنشان کرد: مردم برای فعالیت ۴ساله به اعضای شوراهای شهر رأی داده‌اند و نمایندگان این دوره نمی‌توانند برای دوره بعد تصمیم بگیرند.

اظهارات و مصاحبه‌های بسیاری از نمایندگان در رسانه‌ها حکایت از آن دارد مجلس با ۷ ساله شدن شوراهای شهر فعلی مخالف بوده و برخی نمایندگان برای دور جدید شوراها که انتخابات آن تابستان سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، عملکرد بسیاری از شوراهای شهر مخصوصا در کلانشهر اهواز به دلیل عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی و همچنین انتخاب شهردار غیربومی موجب شده بسیاری از شهروندان برای برگزاری دور جدید انتخابات شورای شهر لحظه شماری کنند تا با انتخاب افراد شایسته و تازه نفس وضعیت فعلی را بهبود ببخشند.

درباره نویسنده

7507مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین