روزنامه نسیم خوزستان از اولین انتصاب غیربومی در استان گزارش می‌دهد: زور ۱۸ نماینده خوزستان به یک نماینده کهگیلویه و بویراحمد نرسید

روزنامه نسیم خوزستان از اولین انتصاب غیربومی در استان گزارش می‌دهد:  زور ۱۸ نماینده خوزستان به یک نماینده کهگیلویه و بویراحمد نرسید

انتصاب مدیر غیربومی به عنوان مدیریت شرکت مناطق نفت خیز جنوب در حقیقت نادیده گرفتن پتانسیل نیروهای بومی و تحقیر نخبگان استان است و این آغاز بی‌عدالتی در دولت چهاردهم است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، انتصاب مدیران غیربومی در استان خوزستان، از جمله مسائلی است که همواره مورد توجه و بحث و جدل می‌باشد. این موضوع، ریشه در پیچیدگی‌های ساختاری، تاریخی و اجتماعی این مناطق دارد و پیامدهای مختلفی از جمله عقب ماندگی و نادیده گرفتن نخبگان بومی را به همراه داشته است.

همانطور که در گزارش‌های پیشتر این نشریه اشاره شد، مدیران بومی به دلیل آشنایی بیشتر با فرهنگ، آداب و رسوم، مشکلات و پتانسیل‌های مناطق مختلف، قادر به ارائه راهکارهای موثرتر و سریع‌تری هستند.

مدیران بومی به دلیل نزدیکی فرهنگی و اجتماعی با مردم، ارتباط بهتری برقرار کرده و به نیازها و مطالبات آن‌ها آگاه‌تر هستند. مهمتر از همه مدیران بومی معمولاً به توسعه پایدار منطقه خود اهمیت بیشتری می‌دهند و از ظرفیت‌های محلی به بهترین نحو استفاده می‌کنند.

در دولت چهاردهم با وجود سخنرانی‌های مختلف از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس مبنی بر مخالفت بر انتصاب مدیران غیربومی در استان‌ها به ویژه خوزستان حال شاهد سپردن مهمترین دستگاه دولتی (شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب) به یک مدیر غیربومی هستیم.

انتصاب مدیر غیربومی به عنوان مدیریت شرکت مناطق نفت خیز جنوب در حقیقت نادیده گرفتن پتانسیل نیروهای بومی و تحقیر نخبگان استان است و این آغاز بی‌عدالتی در دولت چهاردهم است.

انتصاب مدیران غیربومی، احساس تبعیض و بی‌عدالتی را در بین نیروهای بومی تقویت می‌کند و به کاهش انگیزه و بهره‌وری آن‌ها منجر می‌شود.

گویا در جلوگیری از انتصاب مدیران غیربومی‌، زور ۱۸ نماینده خوزستان به یک نماینده کهگیلویه و بویراحمد نرسیده و حاصل این شکست ادامه دار بودن انتصابات مدیران غیربومی در پست‌های کلیدی خوزستان خواهد بود.

بعد از انتصاب مدیرعامل غیربومی مناطق نفتخیر جنوب، همه نگاه‌ها به نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی است که با این اتفاق می‌خواهند چه عکس العملی از خود نشان دهند آیا مخالفت قاطع آنها مجر به عقب نشینی وزیر نفت از این انتصاب جنجالی خواهد شد یا خیر؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اهمیت مناطق نفت خیز جنوب در اقتصاد کشور، انتخاب مدیران شایسته و توانمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این راستا، باید به تعادل بین اصل بومی‌گرایی و شایسته‌سالاری میز توجه شود و با اتخاذ راهکارهای مناسب، به بهبود وضعیت موجود کمک کرد در غیر این صورت شاهد مهاجرت خوزستانی‌ها به پایتخت و دیگر استان‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1318مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین