نسیم خوزستان از اوضاع اسفبار مدارس روستاهای استان گزارش می‌دهد : مدرسه شهید سجادی‌زاده ام‌طمیر نمونه‌ای از تبعیض سیستم آموزشی خوزستان

نسیم خوزستان از اوضاع اسفبار مدارس روستاهای استان گزارش می‌دهد :  مدرسه شهید سجادی‌زاده ام‌طمیر نمونه‌ای از تبعیض سیستم آموزشی خوزستان

بسیاری از مدارس روستایی استان از تجهیزات آموزشی قدیمی و فرسوده رنج می‌برند که پاسخگوی نیازهای آموزشی دانش‌آموزان در عصر حاضر نیست.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مدارس روستایی، به عنوان سنگ بنای توسعه و پیشرفت جوامع روستایی، با چالش‌های متعددی روبرو هستند که کیفیت آموزش و یادگیری را تحت تاثیر قرار می‌دهند، این مشکلات نه تنها به دانش‌آموزان روستایی، بلکه به آینده روستاها نیز آسیب می‌رساند.

بسیاری از مدارس روستایی استان از تجهیزات آموزشی قدیمی و فرسوده رنج می‌برند که پاسخگوی نیازهای آموزشی دانش‌آموزان در عصر حاضر نیست.

بسیاری از مدارس روستایی خوزستان با کمبود معلم متخصص و با تجربه روبرو هستند که منجر به کاهش کیفیت آموزش می‌شود، همچنین بسیاری از مدارس روستایی در ساختمان‌های قدیمی و نامناسب با امکانات غیر بهداشتی و غیراستاندارد قرار دارند.

نبود سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب، شرایط تأسف‌باری را برای تحصیل دانش‌آموزان در فصول سرد و گرم سال ایجاد می‌کند و نبود دسترسی به آب آشامیدنی سالم، سلامت دانش‌آموزان را به خطر انداخته است.

مدرسه پسرانه شهید سجادی زاده واقع در روستای ام‌طمیر در سال ۱۳۵۵ توسط بخش خصوصی تاسیس شده که به گفته ساکنان روستا تاکنون هیچ‌گونه تغییر و تحولی در این مدرسه جهت رفاه دانش آموزان صورت نگرفته و این مساله موجب گله‌مندی و نارضایتی خانواده‌ها از وضعیت امکانات آموزشی و بهداشتی شده است.

آقای دشت‌بزرگ، پدر دانش آموز پایه اول ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: درست است که اینجا روستا محسوب می‌شود اما بچه‌ها با نگاه کردن به تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی تفاوت مدارس و تبعیض‌ها را به خوبی احساس می‌کنند.

وی افزود: پسرم برای ورود به کلاس ذوق داشت اما با دیدن وضعیت مدرسه و به ویژه دیوارها و نیمکت‌های کلاس، دیگر هیچ اشتیاقی برای رفتن به مدرسه را ندارد.

آقای دشت بزرگ با بیان اینکه توانایی پرداخت هزینه‌های مدارس شهری یا سرویس ایاب و ذهاب به دیگر مناطق را ندارد، تصریح کرد: چرا آموزش و پروش بین دانش‌آموزان تبعیض قائل شده و امکانات خوب فقط در شهر متمرکز شده است.

مادر دانش‌آموز پایه اول دیگری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه عنوان کرد: تعداد دانش آموزان کلاس اول ۴۲ نفر هستند که نیمکت به تعداد کافی در کلاس وجود ندارد و هر روز باید همراه پسرم به مدرسه بیام تا شاید از کلاس‌ها نیمکتی اضافه پیدا و بتوانم جابه جا کنم.

وی با بیان اینکه مدرسه سجادی زاده مشکلات زیادی دارد، ادامه داد: نبود سرایدار در مدرسه و عدم نظافت به موقع سرویس‌های بهداشتی، نبود وسایل سرمایشی مناسب، دیوارها و نیمکت‌های بسیار کثیف و … از دیگر مشکلات این مدرسه است.

معلم پایه ابتدایی نیز در گفت‌وگو با روزنامه نسیم خوزستان گفت: کیفیت بد و قدیمی آسفالت مدرسه میتواند زمینه ساز خطرات جسمانی برای دانش آموزان بخصوص در زنگ های ورزش باشد.

وی تصریح کرد: با وجود پیگیری و نامه نگاری های مدیر مدرسه و بازید متعدد مسؤلان و وعده های مکرر تاکنون هیچ مساعدتی جهت رفع این مشکلات صورت نگرفته است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اهمیت آموزش در توسعه هر جامعه‌ای، رفع مشکلات مدارس روستایی و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان، نیازمند عزم جدی مسئولان و مشارکت همه اقشار جامعه است لذا انتظار می‌رود که مسئولان آموزش و پرورش خوزستان امکانات اولیه و بدیهی مدارس روستایی به ویژه مدرسه شهید سجادی‌زاده را برآورده کرده تا دانش‌آموزان هنگام رسیدن به مدرسه گرفتار جابه‌جایی و تهیه نیمکت برای نشستن نباشند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1343مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین