علت سکوت نمایندگان مجلس چیست؟ آیا انتخاب استاندار بومی برای خوزستان جزو موارد ممنوعه است؟

علت سکوت نمایندگان مجلس چیست؟  آیا انتخاب استاندار بومی برای خوزستان جزو موارد ممنوعه است؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، اینکه در زمان انتصاب مدیران غیربومی صدایی از نمایندگان خوزستان درنمی‌آید از دو حالت خارج نیست: اول اینکه نمایندگان با سکوتشان، امتیازاتی دریافت کردند!دوم اینکه، دولت، نمایندگان خوزستان را جدی نمی‌گیرد!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود در انتصابات دولتش بومی‌گزینی و حمایت از نخبگان محلی را اولویت قرار داده و به داستان تلخ حضور مدیران پروازی و انتصاب غیربومی‌ها در خوزستان پایان می‌دهد.

اکنون که در دولت چهاردهم تغییر مدیران و استانداران در حال انجام است، طبق وعده‌ها و قول‌های داده شده باید انتصابات بومی باشند اما انتصاب صورت گرفته اخیر در خوزستان آنهم در بدو شروع بکار دولت پزشکیان برخلاف این وعده بود.

همواره دولت‌ها به دلایل مختلف از جمله عدم اتحاد نمایندگان و درگیری میان طیف‌های سیاسی، سعی می‌کنند افراد غیر‌بومی را به خوزستان و ادارات تابعه آن تحمیل کنند بهمین منظور و طبق اخبار واصله اسم یک مدیر غیربومی برای سکانداری جدید استانداری خوزستان شنیده می‌شود.

در همین خصوص سوالی که در اذهان عمومی تداعی می‌شود اینکه چرا بومی گزینی برای استان‌های دیگر رعایت می‌شود اما برای خوزستان خیر؟

آیا انتخاب استاندار بومی برای خوزستان جزو موارد ممنوعه است یا دست‌های پنهان و منفعت طلب اجازه انتخاب استاندار از بین نخبگان و شایستگان توانمند بومی استان را نمی‌دهند؟

اینجاست که باید از نمایندگان خوزستان بالاخص رئیس مجمع نمایندگان استان پرسید چرا نمایندگان در مقابل انتصابات غیربومی‌ها سکوت اختیار کرده‌اند؟

سکوت و بی‌تفاوتی نمایندگان در انتصاب اخیر دو مدیر غیربومی در خوزستان، موجی از نارضایتی را در بین مردم و نخبگان استان بوجود آورده است.

حال اگر زبانمان لال، استاندار غیربومی نیز به انتصابات خوزستان اضافه شود علیرغم اینکه از الان نمایندگان خوزستان و مخصوصا مجمع نمایندگان در آزمون حمایت از نخبگان و افراد توانمند بومی، رفوزه می‌شوند دلیلی برای ادامه جلسات مجمع نمایندگان خوزستان وجود ندارد و به اعتقاد بسیاری از بزرگان استان باید برای حل مشکلات خوزستان به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد متوسل شد.

اینکه در زمان انتصاب مدیران غیربومی صدایی از نمایندگان خوزستان درنمی‌آید از دو حالت خارج نیست: اول اینکه نمایندگان با سکوتشان، امتیازاتی دریافت کردند!دوم اینکه، دولت، نمایندگان خوزستان را جدی نمی‌گیرد!

خارج از بحث نقش نمایندگان در انتصابات، اگر رئیس جمهور رویه‌ای که در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گیلان، یزد و در آینده هم اصفهان، برای خوزستان انجام ندهد به وعده‌ خود به خوزستانی‌ها پشت کرده و این موضوع از یاد مردم شریف استان نخواهد رفت.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، خوزستانی که به فرمایش امام خمینی (ره) دینش را به اسلام و انقلاب ادا کرد مستحق این نیست نخبگانش مورد غضب دولت آقای پزشکیان قرار بگیرند اما همچنان رسانه‌ها به نمایندگان مجلس امیدوارند که اجازه تحمیل استاندار غیربومی به خوزستان را ندهند.

درباره نویسنده

1343مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین