هر دم از این باغ بری می‌رسد ؛ مصوبه راه‌اندازی خط تولید خودرو در خوزستان از سوی نمایندگان وقت پیگیری نشد

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: راه‌اندازی کارخانه خودروسازی در استان مربوط به ۱۰ سال گذشته است و عدم پیگیری‌های به موقع منجر به مسکوت ماندن خط تولید خودرو‌ در خوزستان شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، راه‌اندازی یک شرکت خودروسازی در استان می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه ایجاد کند.

با توجه به جمعیت بالای خوزستان و نیاز مبرم به خودروی تولید داخل، بازار مناسبی برای محصولات تولید شده وجود دارد. همچنین وجود صنایع وابسته به خودرو از قبیل فولاد، نیروی کار ماهر و زیرساخت‌های حمل‌ونقل، می‌تواند روند راه‌اندازی کارخانه را تسریع کند.

همچنین، موقعیت جغرافیایی استان و دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه، امکان صادرات آسان محصولات تولید شده را فراهم می‌کند.

اما این مساله که از نظر اشتغالزایی و رونق اقتصادی بسیار حائز اهمیت است در دهه گذشته به دلیل عدم پیگیری نمایندگان مجلس وقت بی‌نتیجه ماند.

محمد امیر، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: راه‌اندازی کارخانه خودروسازی در استان مربوط به ۱۰ سال گذشته است و عدم پیگیری‌های به موقع منجر به مسکوت ماندن خط تولید خودرو‌ در خوزستان شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه افزود: قطعاً این مساله مهم پیگیری می‌شود و روند اجرایی آن نیز باید از اول پیگیری شود.

رفیعی، کارشناس شرکت ایران خودرو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه عنوان کرد: پتانسیل لازم جهت راه‌اندازی شرکت خودروسازی در خوزستان وجود دارد اما استاندار و نمایندگان استان باید نسبت به عدم پیگیری این موضوع جوابگو باشند.

وی دلیل بی‌توجهی به راه‌اندازی شرکت خودروسازی در خوزستان را وجود مسئولان غیربومی دانست و ادامه داد: قطعا اگر شرکت خودروسازی در استان راه اندازی شود موجب اشتغال حداقل یک هزار نفر به صورت مستقیم و ده‌ها هزار نفر غیرمستقیم می‌شود.

کارشناس شرکت ایران خودرو گفت: اکنون استان‌هایی از جمله تهران، کرمانشاه، کرمان، مازندران، خراسان، آذربایجان شرقی خط تولید خودروسازی دارند اما فقط چند استان محدود خط تولید خودرو ندارند که مطمئنا ظرفیت خوزستان را نداشته و گرنه از سوی مسئولان آن استان‌ها دنبال می‌شد؛ متاسفانه این صنعت در خوزستان با وجود ظرفیت لازم نادیده گرفته شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پیش از این نیز روزنامه نسیم خوزستان بارها با انتشار گفت‌وگو‌هایی از نمایندگان و مسئولان خوزستان در خصوص عدم پیگیری و راه‌اندازی کارخانه خودروسازی و تعلل در فرصت‌های اقتصادی استان گزارش تهیه کرده است که متاسفانه تا امروز خبر امیدوار کننده‌ای از این موضوع به گوش نمی‌رسد. انتظار می‌رود مجمع نمایندگان خوزستان با پیگیری جدی و رایزنی اساسی موضوع راه‌اندازی خط تولید خودرو در استان را به سرانجام برسانند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1342مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین