انتقاد رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص اقدام مخفیانه وزارت نیرو : کاهش سقف مصرف برق خوزستانی‌ها از عدالت به دور است

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: تدابیر اتخاذ شده جهت تعدیل مصرف برق است اما اجرای این تدابیر در خوزستان از عدالت به دور است و باید از طریق وزارتخانه این موضوع پیگیری می‌شود.

محمد امیر در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان پیرو خبر کاهش سقف مصرف برق در استان اظهار داشت: با وجود اینکه میزان زیادی از برق کشور را خوزستان تامین می‌کند اما متأسفانه این استان در شرایط برقی خوبی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه خوزستان یک استان صنعتی و گرم است، افزود: وزارت نیرو نباید مصرف برق خانگی و صنعتی را محاسبه کند؛ میانگین باید براساس مصارف خانگی باشد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: در استان گرم و خشکی مانند خوزستان که بیشتر ماه‌های سال از وسایل سرمایشی استفاده می‌شود باید بیش از این به مصرف برق توجه شود.

وی با اشاره به کاهش سقف مصرف برق تصریح کرد: تدابیر اتخاذ شده جهت تعدیل مصرف برق است اما اجرای این تدابیر در خوزستان از عدالت به دور است و باید از طریق وزارتخانه این موضوع پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان با اشاره به جمعیت بالا در استان و تراکم بالا در خانواده‌ها تاکید کرد: همانگونه که در مناطق سرد‌سیر جهت مصرف گاز تدابیری اندیشیده می‌شود باید برای مناطق گرمسیر نیز تدابیر مناسب اتخاذ شود و سقف مصرف مشترکین مصرف برق نه تنها به حالت قبل بازگردد بلکه باید بیشتر به این مساله توجه شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سقف مصرف نرمال برق از چند دهه قبل تاکنون در خوزستان ماهانه ۳ هزار کیلو وات ساعت بوده و بعضا در برخی دوره‌ها به ۵ هزار کیلو وات ساعت نیز افزایش پیدا کرده، اما اخیرا سقف مصرف مشتریان خوزستانی مخفیانه و در سکوت خبری به ۲ هزار و پانصد کیلو وات ساعت برای یک ماه کاهش یافته و معنی آن جریمه و افزایش سرسام‌آور قبوض برق خوزستانی‌ها است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1342مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین