سوء‌مدیریت متولیان بهداشت و درمان خوزستان به مرحله خطرناکی رسیده است ؛ اوضاع وخیم بیمارستان‌ها

سوء‌مدیریت متولیان بهداشت و درمان خوزستان به مرحله خطرناکی رسیده است ؛  اوضاع وخیم بیمارستان‌ها

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در گذشته نه‌ چندان دور آنهم در اوج کرونا شاهد اضافه شدن تخت‌های icu و ccu و افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان‌ها بودیم اما اکنون بسیاری از بیماران اورژانسی، سکته‌ای و حتی به کما رفته باید به دلیل نبود تخت کافی در بخش‌ها، مدت‌های طولانی را در اورژانس یا راهروهای بیمارستان سپری کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، اخیراً شاهد انتقادات فراوانی در خصوص وضعیت نامناسب بیمارستان‌های استان خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز و تأثیر آن بر کیفیت خدمات درمانی هستیم. این موضوع به عنوان یک دغدغه جدی برای شهروندان و جامعه پزشکی مطرح شده است.

بیمارستان‌های دولتی خوزستان با مشکلاتی مانند فرسودگی تجهیزات پزشکی، کمبود ملزومات و نبود امکانات تشخیصی پیشرفته مواجه هستند که منجر به کوچ اجباری بیماران به دیگر استان‌ها جهت گذرندان مراحل درمان شده است.

نبود تعداد کافی پزشکان متخصص، پرستار و سایر پرسنل درمانی در بسیاری از بیمارستان‌های این استان، به ویژه در مناطق دور افتاده، یکی دیگر از مشکلات اساسی است.

توزیع ناعادلانه منابع مالی و امکانات در بین بیمارستان‌های مختلف، باعث گردیده تا برخی از بیمارستان‌ها ابتدایی‌ترین امکانات و تجهیزات را هم نداشته باشند.

ضعف و عدم مدیریت متولیان بهداشت و درمان در خوزستان، این استان را در لبه پرتگاه خطرناکی قرار داده، همین موضوع باعث شده که مردم برای کوچکترین موضوعات درمانی راهی تهران یا حتی استان‌های همجوار شوند.

انتصاب افراد ناتوان و بعضا سیاسی در بخش بهداشت و درمان خوزستان از ضربه‌های مهلک و جبران ناپذیری بوده که وضعیت تاسفبار امروز بیمارستان‌ها و بخش درمانی را رقم زده است.

سوء مدیریت مدیران بهداشت و درمان آنچنان بلایی بر سر شهروندان آورده که بسیاری از بیماران مجبورند برای دریافت خدمات درمانی باکیفیت به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند که هزینه‌های بسیار بالایی را آنهم در شرایط سخت اقتصادی خانوار در پی دارد.

در گذشته نه‌ چندان دور آنهم در اوج کرونا شاهد اضافه شدن تخت‌های icu و ccu و افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان‌ها بودیم اما اکنون بسیاری از بیماران اورژانسی، سکته‌ای و حتی به کما رفته باید به دلیل نبود تخت کافی در بخش‌ها، مدت‌های طولانی را در اورژانس یا راهروهای بیمارستان سپری کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وضعیت تاسفبار بهداشت و درمان مخصوصا اوضاع نامناسب بیمارستان‌های دولتی در استان به ویژه کلانشهر اهواز، وارد مرحله خطرناکی شده و اگر دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی فکری به حال آن نکنند شاهد افزایش مرگ و میر بیماران و نارضایتی شهروندان خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

درباره نویسنده

1342مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین