لزوم ورود مدعی‌العموم و نیروی انتظامی به جولان قانون‌شکنان در اماکن عمومی ؛ سگ‌گردانی و عرضه قلیان در پارک‌های اهواز بیداد می‌کند

لزوم ورود مدعی‌العموم و نیروی انتظامی به جولان قانون‌شکنان در اماکن عمومی ؛    سگ‌گردانی و عرضه قلیان در پارک‌های اهواز بیداد می‌کند

با افزایش عرضه قلیان در پارک‌ها و جاده ساحلی مع الاسف، پسران و دختران کم سن و سال فراوانی جهت کرایه قلیان مشاهده می‌شوند و این موضوع زنگ خطری به مسئولان استانی است تا قبل از اینکه دیر شود چاره‌ای بیندیشند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، این‌روزها با افزایش سگ‌گردانی در خیابان‌ها و پارک‌ها و همچنین عرضه‌ بی‌سابقه قلیان در معابر اصلی و جاده‌ ساحلی اهواز مواجه هستیم. این دو موضوع هر چند در ظاهر متفاوت، اما از منظر تاثیر بر بهداشت عمومی، آسایش اجتماعی و محیط زیست نقاط مشترک بسیاری دارند.

عدم تعهد به وظایف از سوی متولیان باعث شده سگ گردانی در خیابان‌ها و معابر اصلی اهواز به طور قابل توجهی افزایش یابد بطوریکه صاحبان سگ‌ها بدون توجه به قانون، حیوانات خود را به پارک‌ها و معابر بیاورند.

بسیاری از افراد به خصوص کودکان و سالمندان از سگ‌ها می‌ترسند و حضور آن‌ها در پارک‌ها موجب ایجاد احساس ناامنی در شهروندان گردیده و این موضوع سبب شده بسیاری از خانواده‌ها از رفتن به پارک‌ها اجتناب کنند.

در برخی موارد سگ گردانی‌ها در حضور نیروهای انتظامی صورت می‌گیرد و علیرغم اعتراض شهروندان به این موضوع متاسفانه برخوردی از سوی پلیس نمی‌گیرد و عدم برخورد با متخلفان منجر به افزایش سگ‌گردانی در سطح شهر اهواز شده است.

همچنین در روز اخیر مسئولان شهرداری اهواز اعلام کردند طرح پاکسازی پارک‌ها و جاده ساحلی از عرضه‌کنندگان قلیان را آغاز کرده‌ اند اما در عمل خبری از جمع آوری و پاکسازی نیست تازه شاهد افزایش چشم‌گیر حضور عرضه کنندگان قلیان در سطح پارک‌ها و جاده ساحلی‌های اهواز هستیم.

با افزایش عرضه قلیان در پارک‌ها و جاده ساحلی مع الاسف، پسران و دختران کم سن و سال فراوانی جهت کرایه قلیان مشاهده می‌شوند و که این موضوع زنگ خطری به مسئولان استانی است تا قبل از اینکه دیر شود چاره‌ای بیندیشند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، حل معضل سگ‌گردانی و عرضه گسترده و انبوه قلیان در پارک‌ها و جاده ساحلی اهواز نیازمند عزم جدی متولیان و همکاری آن‌ها با سازمان‌های مردم‌نهاد است تقویت نظارت بر اجرای قوانین و اعمال جریمه‌های مناسب برای متخلفان و همچنین ورود دادستان اهواز به عنوان مدعی‌العموم و نیروی انتظامی می‌تواند به ایجاد رفع این معضل کمک کند.با افزایش عرضه قلیان در پارک‌ها و جاده ساحلی مع الاسف، پسران و دختران کم سن و سال فراوانی جهت کرایه قلیان مشاهده می‌شوند و که این موضوع زنگ خطری به مسئولان استانی است تا قبل از اینکه دیر شود چاره‌ای بیندیشند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1342مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین