اولتیماتوم رئیس شورای شهر به شهردار اهواز : هیچ‌گونه قصور و کم‌کاری در بارندگی‌های پیش رو پذیرفته نیست

اولتیماتوم رئیس شورای شهر به شهردار اهواز : هیچ‌گونه قصور و کم‌کاری در بارندگی‌های پیش رو پذیرفته نیست

رئیس شورای شهر اهواز گفت: گرفتار شدن شهر و شهروندان عزیز و سختی تردد در فصل بارندگی بسیار مهم است و باید آبگرفتگی‌ها که مساله پرتکرار بوده، حل شود. البته تمام نقاط پر چالش احصاء و اعتبارات مناسب تصویب شده و هیچ‌گونه قصور و کم کاری در این زمینه پذیرفته نیست.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمدمهدی مطیعی در یکصد و ششمین جلسه شورای شهر اهواز با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت سیدمصطفی خمینی و همچنین روز آمار و برنامه ریزی در اول آبان ماه و تبریک انتصاب استاندار جدید خوزستان گفت: امیدواریم روزی برسد که همه محاسبات و تصمیمات بر اساس آمار و منتج به یک برنامه‌ریزی دقیق شود و از شخص محوری، سلیقه محوری و روزمرگی فاصله گرفته باشیم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های شورای ششم، انضباط اداری، مالی و انسانی بود که در این خصوص به شدت چالش وجود دارد که متاسفانه با فراز و فرود بسیار به سمت حل این چالش قدم برداشتیم اما همچنان اشکال در این زمینه وارد است.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: یکی از موارد در این خصوص در مورد ارقام قدیم و جدید قراردادها و لوایح مربوط به فضای سبز و تاسیسات و ابنیه است که در این زمینه توسط کمیسیون خدمات شهری و هیأت رییسه ورود کردیم و ابتدا این موارد باید به اطلاع شورا رسانده شود و پس از بحث و تبادل نظر و تصمیم، توسط معاونت خدمات شهری مورد عمل واقع شوند.

مطیعی بیان کرد: در بحث نیروی انسانی نیز چالش ها تشدید شده است و نامه‌های زیاد و پر تکرار در خصوص اضافه کردن به مجموعه نیروی انسانی به دستمان میرسد که هیات رئیسه شورای شهر اهواز در روزهای آینده به این مسأله ورود خواهد کرد تا بتوانیم به سرانجام برسانیم.

وی گفت: مجموعه مدیریت شهری (شهردار) ماه گذشته در پرداخت حقوق دچار چالش بود که امیدواریم در این ماه کاهش یابد.

مطیعی افزود: در همراهی مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف با مدیریت شهری به شدت دچار اشکال هستیم در حالی که این موضوع بسیار در پیشبرد اهداف و موفقیت کارها تاثیرگذار است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: یکی از این موارد در بحث اجرائیه روی حساب‌های شهرداری است که به شدت مجموعه شهرداری را در نقدینگی دچار چالش می‌کند.

مطیعی با تاکید بر تعامل سازنده دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در دو سه روز گذشته مجموعه مدیریت شهری در حال اجرای پروژه دفع آبهای سطحی بوده که سازمان مربوطه به دلیل مباحث حریم و غیره بدون هماهنگی با لودر اقدام به جمع آوری کارگاه کرده در حالی که اجرای این پروژه که دغدغه مردم است بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی با اشاره به آغاز بازدید از روند اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی خاطرنشان کرد: گرفتار شدن شهر و شهروندان عزیز و سختی تردد در فصل بارندگی بسیار مهم است و باید آبگرفتگی‌ها که مساله پرتکرار بوده، حل شود. البته تمام نقاط پر چالش احصاء و اعتبارات مناسب تصویب شده و هیچ‌گونه قصور و کم کاری در این زمینه پذیرفته نیست.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: یکی از شئون مهمی که قانون گذار برای اعضای شورای شهر دیده نظارت است که در این خصوص تماس‌های لحظه‌ای لازم بوده اما اعضای شورای شهر به شدت از عدم پاسخگویی تلفنی برخی مدیران شهرداری گلایه‌مند هستند که بیشتر این تماس‌ها برای رفع مشکل شهروندان و بحث‌های نظارتی است بنابراین تحت هیچ شرایطی زیبنده نیست مسئول یا مدیری پاسخگوی تماس تلفنی نباشد و در صورت تکرار در این زمینه حتما اتخاذ تدبیر خواهد شد.

مطیعی در پایان بیان کرد: بعد از کش و قوس‌های فراوان توانستیم لیست مجموعه‌ها و شرکت‌های آلاینده را از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان دریافت کنیم که اداره کل امور مالیاتی خوزستان باید برای پرداخت بهنگام حق آلایندگی اقدام عملی و اجازه چالش بیش از پیش به مجموعه مدیریت شهری به ویژه پروژه های عمرانی و پرسنل زحمت کش شهرداری اهواز را ندهند.

درباره نویسنده

1343مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین