دبیر کمیسیون اصل نود مجلس: آموزش و پرورش خوزستان آخر جدول است

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس: آموزش و پرورش خوزستان آخر جدول است

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نماینده نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: درست است که در حال پیشرفت هستیم اما در یک دهه اخیر آموزش و پرورش خوزستان جزو استان‌های آخر جدول بوده است.

محمد امیر در دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از شاخص‌های توسعه کشور است که اگر پیشرفت کند قطعاً کشور جمهوری اسلامی ایران هم پیشرفت می‌کند.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: استان خوزستان تقریباً یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی دارد.

وی با بیان اینکه حبیبی حدود یکسال است مدیریت را برعهده گرفته، تصریح کرد: اگر صحبتی می‌کنم به خاطر حضور وی نیست بلکه آموزش و پرورش خوزستان را در دهه بازگو می‌کنم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه ادامه داد: اگر آموزش و پرروش را یک مثلث فرض کنیم یکی از اضلاع، فضای فیزیکی، دیگری نیروی انسانی و سوم محتوا است که مورد سوم مربوط به وزارت است.

امیر با اعلام اینکه خوزستان در فضای فیزیکی و آموزش بدترین شرایط را دارد، عنوان کرد: دانش آموزان در سرما سردشان است و در گرما گرمشان می‌شود. ان‌شاءالله حضور وزیر در فضای فیزیکی خیر و برکت بیاورد چرا که واقعاً با چالش‌های جدی مواجه هستیم حتی علت ترک تحصیل برخی دانش آموزان به دلیل فضای فیزیکی نامناسب است.

وی بیان کرد: ممکن است در آینده برخی خطرات گریبان‌گیر کشور شود. برخی از مدارس به گونه‌ای است که نباید دانش آموزی در آن حضور پیدا کنند اما فعلاً دانش آموزان در این فضاها مشغول تحصیل هستند.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه کلاس بدون معلم نداشته‌ایم، تصریح کرد: کلاس‌ها را با سرباز معلم، دانشجو معلم و برخی جاها نیز غیرتخصصی پر کرده‌ایم خصوصاً در مقطع متوسطه دوم بسیاری از کلاس‌ها غیرتخصصی هستند که این کیفیت را به شدت کاهش می‌دهد.

امیر گفت: یک دهه است که آخر جدول قرار داریم، درست است که در حال پیشرفت هستیم اما در یک دهه اخیر جز استان‌های آخر جدول بودیم که این عواملی دارد، یکی از علت‌ها غیرتخصصی بودن و مهاجرت بیش از حد معلمان است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با اعلام اینکه اکثر معلم‌ها متقاضی انتقال هستند، اظهار داشت: نگهداشت معلم در خوزستان سخت است لذا از شما می‌خواهیم در استان‌های بد آب و هوا، پرداختی معلم‌ها متفاوت دیده شوند تا مهاجرت معلم‌ها به استان‌های خوش آب و هوا هم کمتر شود.

امیر خاطرنشان کرد: معلمان نهضتی، غیرانتفاعی، مهرآفرین و پیش دبستانی، نگران این هستند که شرایط قانونی متفاوتی برایشان گذاشته شود که نتوانند وارد مدارس دولتی شوند لذا در استان‌هایی مثل خوزستان که بیشترین آمار را دارند باید دقت ویژه‌ای شود و شرایطشان به رسمی و پیمانی تبدیل شود.

درباره نویسنده

7542مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین