انتقاد بی‌سابقه دبیر کمیسیون اصل نود مجلس از فاجعه عدم کسب رتبه برتر کنکور : کشتی به گل نشسته آموزش و پرورش خوزستان را باید نجات دهیم

محمد امیر گفت: آموزش و پرورش خوزستان به دلیل سیاست‌زدگی یک دهه از دیگر استان‌ها عقب است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با انتقاد از اینکه خوزستان در رتبه‌های برتر کنکور سهمیه‌ای کسب نکرده، اظهارداشت: آموزش و پرورش استان برای کنکور هیچ برنامه‌ای نداشت و اگر برنامه داشت در ۴۰ رتبه اول کنکور، سهمیه داشتیم. برای رقابت در کنکور برنامه تنظیم نشده و اگر تنظیم شده برنامه بسیار ضعیفی بود.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی مشکل داریم، افزود: آموزش و پرورش خوزستان به دلیل سیاست‌زدگی، یک دهه از دیگر استان‌ها عقب است، لذا توان رقابت را از دست دادیم؛ مدیران لایق و شایسته در جایگاه واقعی خود نیستند.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: در سال‌های قبل نیز اگر رتبه‌ برتر داشتیم نتیجه تلاش دانش‌آموز، خانواده و کلاس‌های خصوصی بوده است. در سال گذشته ۵ مدیرکل تغییر دادیم و این عدم ثبات یک معضل است.

محمد امیر ادامه داد: مدیریت (مدیرکل، مدیران اداره و مدیر مدرسه) باید برنامه داشته باشند و ضمانت بدهند که در عرض یک سال رتبه آموزشی خوزستان تغییر را می‌دهند.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه دوره بزن در رو تمام شد، تاکید کرد: مدیران نباید خود را مبرا کنند و وضعیت موجود را به فرد دیگری نسبت بدهند؛ مدیران قبلی و فعلی باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: برخی ادارات از جمله ناحیه ۴، دزفول، ماهشهر و گتوند نیروی متخصص و امکانات خوبی دارند، اینکه رتبه برتری در کنکور نداشتیم نشانه بارز سوء مدیریت است؛ باید این موضوع بررسی شود و برای رده‌های مختلف مدارس فکری کرد.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس خاطر نشان کرد: یک زمانی خوزستان در کنکور و المپیاد حرف برای گفتن داشت اما اکنون چه اتفاقی افتاده، همه چیز به امکانات ربط ندارد؛ نظارت دقیق و برنامه منظمی وجود ندارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمد امیر در پایان با بیان اینکه با تشکیل اتاق فکر باید کشتی به گل نشسته آموزش و پرورش خوزستان را نجات دهیم، گفت: ۵ نماینده معلم خوزستانی در مجلس هستیم که ۴ نفر در کمیسیون آموزش هستند که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و در تصمیم‌گیری های وزارتخانه موثر باشیم.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1318مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین