گزارش روزنامه نسیم خوزستان از روش نوین مدیران برای عادی جلوه دادن اوضاع به قیمت سلب آسایش مردم ؛ برخی فازهای برق منازل شبانه قطع می‌شود

گزارش روزنامه نسیم خوزستان از روش نوین مدیران برای عادی جلوه دادن اوضاع به قیمت سلب آسایش مردم ؛  برخی فازهای برق منازل شبانه قطع می‌شود

این روزها برخی متولیان صنعت برق صحبت از مدیریت مصرف را می‌کنند اما واقعیت این است که اکثر قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی بوده و جدیدا نیز برای عادی جلوه دادن اوضاع پایداری شبکه برق، از ساعت ۳ بامداد تا ۹ صبح برخی فازهای برق منازل به بهانه‌های مختلف قطع می‌شوند!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، خوزستان به عنوان یکی از استان‌های گرم و خشک کشور و با دارا بودن منابع غنی انرژی، نقش بسیار مهمی در تولید برق کشور ایفا می‌کند. با این حال، خوزستان در ۵ سال اخیر با چالش‌های متعددی در حوزه تولید و توزیع برق مواجه است.

قطعی‌های مکرر برق در مناطق مختلف استان در فصل تابستان، به یک مشکل جدی تبدیل شده که نارضایتی گسترده شهروندان را در پی داشته است. این مسئله علاوه بر اختلال در زندگی روزمره مردم و کسب‌ و کارها، موجب خسارت‌های مادی بسیاری در زمینه لوازم خانگی که این روزها به دلیل بالا رفتن قیمت دلار سربه‌فلک کشیده، گردیده است.

چرا مردم استانی که برق کشور را تامین می‌کنند باید در گرمای طاقت فرسای تابستان بدون برق بمانند؛ چرا برنامه قطعی برق در دیگر شهرهایی که از آب و هوای خوبی برخوردار هستند، پیاده‌سازی نمی‌شود.

این روزها برخی متولیان صنعت برق صحبت از مدیریت مصرف برق را می‌کنند اما واقعیت این است که اکثر قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی بوده و جدیدا نیز برای عادی جلوه دادن اوضاع پایداری شبکه برق، از ساعت ۳ بامداد تا ۹ صبح برخی فازهای برق منازل به بهانه‌های مختلف قطع می‌شوند!

در چنین مواقعی اکثر خانواده‌ها فکر می‌کنند که ایراد از سیستم داخلی منازل می‌باشد اما واقعیت، موضوع دیگری است و آن قطع برخی فازهای برق است تا در ظاهر همه چیز عادی به نظر برسد.

در این میان وقتی برخی فازها قطع می‌شود یک خانه سیستم سرمایشش خاموش می‌شود در خانه‌ی دیگری روشنایی، آب، دوربین، آسانسور، درب‌پارکینگ‌ها و … از کار میفتد!

عادی جلو دادن اوضاع به قیمت سلب آسایش خانواده‌ها و خسارت زدن به لوازم خانگی مردم و مهمتر از آن تحمل دمای بالای ۵۰ درجه بدون امکانات سرمایشی برای کودکان، بزرگسالان و بیماران به ویژه بیماران اعصاب و روان که بسیار سخت و طاقت‌فرساست، پذیرفتنی نیست و مدیران صنعت برق باید به دنبال روش دیگری برای مدیریت این روزها باشند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، همانگونه که در زمستان برای استان‌های سردسیر گاز، یک منبع انرژی حیاتی محسوب می‌شود و در چنین مواقعی برای جلوگیری از قطع گاز استان‌های سردسیر در شهرهای جنوبی محدودیت مصرف گاز اعمال می‌کنند و شهروندان استان‌های جنوبی نیز به دلیل رفاه هم‌وطنان خود از آن تمکین می‌نمایند باید در موضوع برق نیز این اتفاق صورت بگیرد تا مردمانی مثل خوزستانی‌ها که دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند درگیر بی‌برقی در گرمای ۵۰ درجه نشوند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1318مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین