پیشنهاد روزنامه نسیم خوزستان به مسئولان دفع آب‌های سطحی : برای آبگرفتگی‌های امسال اهواز از الان دنبال بهانه باشید

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، متاسفانه در سال‌های اخیر مشکل آبگرفتگی‌ها در اهواز وضعیت بحرانی پیدا کرده و فقط با ۱۰ میلیمتر بارندگی شاهد آبگرفتگی وسیع در معابر هستیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، متاسفانه در سال‌های اخیر مشکل آبگرفتگی‌ها در اهواز وضعیت بحرانی پیدا کرده و فقط با ۱۰ میلیمتر بارندگی شاهد آبگرفتگی وسیع در معابر هستیم.

اگر در سال‌های قبل برخورد قاطعی با متولیان و مقصران آبگرفتگی‌های اهواز صورت می‌گرفت قطعا شاهد تکرار اتفاقات ناخوشایند بعد از بارندگی‌ها نبودیم.

نبود یک برنامه جامع و بلندمدت برای توسعه زیرساخت‌های شهری، یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات است.

پروژه‌های نیمه کاره زیادی در شهر اهواز وجود دارد، اگر براساس واقعیت‌ها برنامه‌ای تنظیم می‌شد ما می‌توانستیم در مدیریت زمان و هزینه عملکرد مناسب تری مشاهده کنیم.

کُندی کار و لاک پشتی وار بودن سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از معضلات جدی در شهر اهواز است که این مسئله موجب نارضایتی شهروندان شده است.

امسال نیز گرفتار آبگرفتی خیابان‌ها و منازل می‌شویم

سید جواد رضوی، عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: اقدام خاصی در جهت رفع مشکل آبگرفتگی‌ها در اهواز صورت نگرفته است.

وی افزود: در برنامه کاری شهرداری اهواز، اقداماتی در جهت حل مشکل آبگرفتگی‌ در خیابان‌ها مشاهده نکردیم.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز تصریح کرد: احتمال زیاد در صورت بارش رحمت الهی، امسال نیز گرفتار آبگرفتی خیابان‌ها و منازل می‌شویم.

روند اجرای کارهای عمرانی رضایت بخش نیست

پورموسوی، عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: از روند اجرای کارهای عمرانی رضایت نداریم و علاقمند هستیم که تحولی در برنامه‌های عمرانی اتفاق بیفتد‌.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌ها ازجمله آسفالت خیابان‌ها، پل شهدای غزه و …افزود: زمان‌بندی پروژه‌های اجرایی مشخص نیست، همچنین اجرای پروژه‌ها اولویت بندی نشدند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز تاکید کرد: با توجه به اینکه یک الی دو ماه آینده بارندگی‌ها را خواهیم داشت برای مسئله آبگرفتگی‌ها چه اقداماتی صورت گرفته یا در این مدت انجام می‌دهند تا آبگرفتگی‌ها به حداقل برسد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سال‌هاست که علیرغم هزینه‌های هنگفت به بهانه اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی، مردم اهواز پس از کمترین میزان بارندگی و زیر آب رفتن منازل، معابر و تعطیلی کسب و کارها با بهانه‌هایی از قبیل بارندگی‌های بی‌سابقه، غافلگیری، عدم اطلاع رسانی به موقع هواشناسی و … مواجه می‌شوند، اما با توجه به مصاحبه‌های اعضای شورای شهر پیرامون عدم آمادگی برای دفع آب‌های سطحی انتظار می رود مسئولان شهرداری از الان به فکر بهانه‌های جدیدی باشند.

درباره نویسنده

1318مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین