سید محمدجواد رضوی با تاکید بر اینکه قبل از عید، طی مصاحبهای گفته بودم اهواز آمادگی پذیرش مهمانان نوروزی را ندارد گفت: شهرداری اهواز مقصر اصلی نارضایتی مهمانان نوروزی از وضعیت شهر بود
- دوشنبه 18 فروردین 1404 7:41
- اخبار استاني, خبری, عناوین روز
- 96830
- ثبت نظر
عضو شورای شهر اهواز: جهت معرفی مکانهای دیدنی، تاریخی و باستانی شهر اهواز باید شهرداری اقدامات لازم را انجام میداد که متاسفانه در این زمینه فعالیتی انجام نداده است.
به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با آغاز فصل بهار، آب و هوای خوزستان برای مهمانان نوروزی بسیار لذتبخش است به همین دلیل مسافران زیادی مقصد سفر خود را شهرهای خوزستان انتخاب میکنند.
استان خوزستان با داشتن جاذبههای گردشگری متنوع و متعدد هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب میکند. طبق آمارهای گرفته شده امسال این استان با ۲۲ درصد افزایش گردشگر نسبت به سالهای قبل، رکورددار بیشترین رشد پذیرش گردشگر در کشور شد.
اما متاسفانه با وجود حجم بالای ورود مهمانان نوروزی به خوزستان شاهد نارضایتی مسافران از وضعیت اسکان، تمیزی شهرها، کمبود سرویسهای بهداشتی بودیم؛ نارضایتی مسافران نوروزی هر ساله مطرح میشود.
یکی از مشکلاتی که مهمانان نوروزی با آن مواجه بودند وضعیت اسکان بود. با افزایش حجم سفرها در ایام نوروز، ظرفیت هتلها، مهمانسراها و سایر مراکز اقامتی پاسخگوی نیاز مسافران نیست. در برخی مناطق، کیفیت و امکانات محلهای اسکان موقت، مانند مدارس و کمپهای نوروزی، پایین است.
کمبود سرویسهای بهداشتی یکی از مشکلات مهمانان نوروزی است. تعداد سرویسهای بهداشتی موجود در اماکن عمومی، پارکها و تفرجگاهها، متناسب با حجم مسافران نوروزی نیست. وضعیت بهداشتی بسیاری از سرویسهای بهداشتی موجود، بسیار اسفناک گزارش شده است.
ترافیک سنگین، کمبود پارکینگ و ضعف اطلاعرسانی در معرفی جاذبههای گردشگری، از دیگر عوامل نارضایتی مسافران نوروزی است.
نامناسب بودن کیفیت غذای اماکن پذیرایی، خرابی خودپردازها، و نامناسب بودن وضعیت بهداشتی بوستانها و اماکن گردشگری را نیز به دیگر عوامل نارضایتی مهمانان نوروزی اضافه کرد.
سید محمدجواد رضوی، عضو شورای شهر اهواز، در گفتوگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: اسفند ماه سال گذشته در مصاحبهای رسانهای بیان کردم که اهواز آمادگی پذیرش مهمانان نوروزی را ندارد؛ مکان اسکان مناسب برای مسافران در نظر نگرفته شده بود.
وی افزود: جهت معرفی مکانهای دیدنی، تاریخی و باستانی شهر اهواز باید شهرداری اقدامات لازم را انجام میداد که متاسفانه در این زمینه فعالیتی انجام نداده است.
عضو شورای شهر اهواز گفت: راهنمایی مهمانان نوروزی جهت اسکان و بازدید به درستی صورت نگرفت؛ تابلوی از من بپرس در برخی نقاط شهر دیده میشد اما شهرداری تنها به نصب بنر اکتفا کرده بود.
وی تصریح کرد: شهرداری اهواز بدون آمادگی و پیش بینی تعطیلات نوروز را گذراند و به همین دلیل مهمانان نوروزی رضایت کامل از خدمات دهی را نداشتند؛ خاطره خوبی از اهواز در ذهن مهمانان نوروزی به جا گذاشته نشد و شهرداری اهواز مقصر اصلی است.
رضوی در پایان عنوان کرد: تمیزی شهر، جمعآوری زبالهها و خدمات دهی به مسافران آنگونه که باید اتفاق نیفتاد.
به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه خوزستان یکی از قطبهای گردشگری در کشور است اما با عدم برنامهریزی صحیح و به موقع مسئولان شهری شاهد نارضایتی مسافران نوروزی از وضعیت تمیزی برخی شهرها، اسکان و … بودیم لذا، باید این موضوع به ویژه در شهرهای پربازدید از جمله کلانشهر اهواز به عنوان یک چالش باید دیده شود و برنامهریزی و تصمیمات اصولی برای سالهای آینده اتخاذ شود.
انتهای پیام/
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه
شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .